دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 148358

پزشکان و کارشناسان دارویی در سراسر جهان همواره تاکید دارند که «خوددرمانی» بیش از آن که سودمند باشد به بدن آسیب می‌رساند.

سلامت نیوز: پزشکان و کارشناسان دارویی در سراسر جهان همواره تاکید دارند که «خوددرمانی» بیش از آن که سودمند باشد به بدن آسیب می‌رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته کارشناسان سلامت، خوددرمانی با داروهای تجویزی به خصوص در مواردی مثل فشارخون بالا، تداخل ایجاد می‌کند که اغلب بیماران متوجه آن نمی‌شوند.

«پرادیپ گاج» از مرکز درمانی دیابت بمبئی هند در این رابطه می‌گوید: فشارخون نباید یک مشکل جسمیِ کم‌اهمیت تلقی شود. این بیماری به خودی خود موجب بروز سکته قلبی، معلولیت، نارسایی کلیوی، سفت شدن رگ‌ها و بیماری‌های دیگر می‌شود و به همین دلیل بیمار مبتلا به فشارخون هرگز نباید به دنبال خوددرمانی باشد.

به طور معمول فشارخون بالا با علامت و نشانه‌ای همراه نیست و به همین دلیل ضرورت دارد افراد پیوسته فشارخون خود را تحت کنترل داشته باشند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد در آینده‌ نزدیک شیوع فشارخون بالا به پایان می‌رسد. در حال حاضر بیش از هفت میلیون انسان در سراسر جهان بر اثر فشارخون بالا جان خود را از دست می‌دهند. آفریقای جنوبی بیشترین تعداد بیماران مبتلا به فشارخون را داراست.

این بیماری که قاتل خاموش نامیده می‌شود به گروه سنی خاصی محدود نشده و حتی افراد جوان‌تر را نیز مبتلا می‌کند. تغییر در سبک زندگی، کمبود مواد خوراکی مغذی، مصرف استروئیدها و قرص‌های ضدباروری از مهمترین عوامل بروز فشارخون بالا در جوانان هستند.

به گزارش خلیج تایمز، افراد مبتلا به فشارخون بالا به غیر از مصرف داروهای تجویزی پزشک باید مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات را فراموش نکرده و میزان مصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و از هر گونه خوددرمانی در این زمینه پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha