دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 148370

به دلیل تابش شدید و نور مستقیم خورشید در برخی شهرهای استان مانند کاشان و آران و بیدگل سرطان پوست از شایع ترین بیماری‌ها در بین مردم است.

سلامت نیوز: به دلیل تابش شدید و نور مستقیم خورشید در برخی شهرهای استان مانند کاشان و آران و بیدگل سرطان پوست از شایع ترین بیماری‌ها در بین مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، تابش شدید نورخورشید در فصل تابستان و عدم محافظت صحیح در برابر اشعه هایی همچون ماورای بنفش به شکل مکرر و در طی سالیان می تواند منجر به سرطان پوست شود و بر این اساس هیچکس از ابتلا به سرطان پوست مصون نیست.

البته برخی افراد مانند مردان و زنان با پوست روشن و افرادی که مدت زمان طولانی را در آفتاب سپری می کنند، مانند کشاورزان و فروشندگان دوره گرد در معرض آسیب بیشتر هستند ضمن اینکه در برخی شهرهای کشور در فصول گرم سال شدت و زاویه تابش به گونه‌ای است که مردم ان بیش از دیگر شهرها در معرض خطر هستند.

همه این موارد در حالی است که به راحتی با راهکارهایی ساده می توان از وقوع بیماریهای ناشی از تابش مستیقم خورشید از جمله سرطان پوست پیشگیری کرد.

دکتر سیدعلیرضا مروجی در جمع خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: از 502 بیمار سرطانی شناسایی شده سال گذشته در این منطقه 95 مورد به سرطان پوست، 89 مورد سرطان پستان و 54 مورد به سرطان مثانه مبتلا بوده اند.

وی با اشاره به تابش شدید نور مستقیم خورشید در بیشتر روزهای سال در این منطقه افزود: برای مقابله با عوارض نور خورشید باید از تدابیر و راهکاهای بسیار ساده و عملی بهره گیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، پوشش کامل بدن هنگام مواجهه با نور خورشید، استفاده از سایبانها، محافظت کامل بدن در زمان خروج از منزل در ساعات شدید تابش نور خورشید، استفاده از کلاه، نقاب و چتر و بهره گیری از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را از جمله راهکارها برای مقابله با عوارض نور خورشید بیان کرد.

مروجی با تاکید بر تبدیل این راهکارها به فرهنگ عمومی تصریح کرد: قشرهای مختلف مردم در صورت رعایت این موارد از هزینه های گزاف درمانی جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به آثار مخرب ناشی از توجه ناکافی مردم به چگونگی محافظت در برابر پرتوهای ماوراء بنفش نور خورشید یادآور شد: سرطان پوست و آب مروارید از جدی ترین آسیب های نور خورشید ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha