سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 148401

قسمت هایی از بدن از جمله زیر بغل وپشت گردن محل مناسبی برای رشد باکتری و ایجاد عفونت است. زیرا علاوه بر مرطوب کردن، گرمای مناسبی دارد و در صورت تجمع باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت فردی بوی نامطبوعی ایجاد می کند. به همین علت است که بسیاری از افراد از خوشبو کننده و دئودورانت استفاده می کنند. اما گاهی استفاده از دئودورانت ها و تراشیدن مو، می تواند در این ناحیه جوش های ریز ایجاد کند.

سلامت نیوز:قسمت هایی از بدن از جمله زیر بغل وپشت گردن محل مناسبی برای رشد باکتری و ایجاد عفونت است. زیرا علاوه بر مرطوب کردن، گرمای مناسبی دارد و در صورت تجمع باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت فردی بوی نامطبوعی ایجاد می کند. به همین علت است که بسیاری از افراد از خوشبو کننده و دئودورانت استفاده می کنند. اما گاهی استفاده از دئودورانت ها و تراشیدن مو، می تواند در این ناحیه جوش های ریز ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، این جوش های ریز می تواند به شکل های مختلف از جمله لکه های ملتهب، جوش و برآمدگی های ریز قرمز بروز کند و باعث درد و خارش شود . اما در ادامه به بیان مطالبی درباره جوش ها می پردازیم.

عرق جوش های ریز ناشی از حرارت

التهاب دردناک بر اثر مسدود شدن مجرای عرق به عرق جوش منجر می‌شود. مجراهای مسدود عرق می تواند به علت فرو رفتن موها در پوست، انسداد منافذ و عوامل دیگر به وجود بیاید؛ با مشخص کردن علت عرق سوزی می توان از بروز آن جلوگیری کرد. با پوشیدن لباس های گشاد، قرار نگرفتن در گرما و رطوبت و استفاده نکردن از کرم و پودرهای مسدود کننده منافذ از عرق سوز شدن پیشگیری کنید.

سایش

پوست زیر بغل و ران بیشترین اصطکاک را دارد و این امر باعث ساییدگی پوست می شود.

اصطکاک و رطوبت باعث التهاب پوست می شود. در نتیجه باکتری ها و قارچ ها بدون هیچ سختی به پوست نفوذ پیدا می کند. با پوشیدن لباس های گشاد و خشک و خنک نگه داشتن زیر بغل مانع از این ساییدگی شوید.

تیغ

پوست زیر بغل بسیار حساس است و استفاده مکرر از تیغ می تواند باعث آزردگی پوست شود. استفاده مکرر از تیغ باعث تیرگی زیر بغل می شود.

ماده حساسیت زا

اگر پوست شما حساس است، از محصولات بهداشتی حاوی عطرو مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید.

تسکین

اگر آزردگی پوست پشت گردن و زیر بغل باعث ناراحتی و درد می شود، از کرم ضدجوش استفاده کنید. می توانید با تجویز پزشک از لوسیون های کالامین هم استفاده کنید.



               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha