سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 148402

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید باید بدانید که مواد غذایی مانند آواکادو، ماهی سالمون و بلوبری باعث شادابی پوست می شود؛ اما غذاهای دیگری نیز وجود دارد که پوست را شاداب می کند.

برای شادابی پوست، چه بخوریم

سلامت نیوز:اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید باید بدانید که مواد غذایی مانند آواکادو، ماهی سالمون و بلوبری باعث شادابی پوست می شود؛ اما غذاهای دیگری نیز وجود دارد که پوست را شاداب می کند.

زردچوبه: قرن هاست که از این ادویه در آشپزی کشورهای شرقی و آسیا استفاده می شود. زردچوبه حاوی ماده ضدالتهابی به نام «کورکومین» است که درد آکنه را تسکین می دهد.

جوانه گندم: اگر پوست خشکی دارید، مصرف جوانه گندم را افزایش دهید زیرا این ماده حاوی «سرامیدز» نوعی مولکول چربی است که رطوبت را در پوست نگه می دارد و شادابی طبیعی پوست را افزایش می دهد.

گوشت قرمز: گوشت قرمز حاوی اسیدآلفا لیپویک نوعی آنتی اکسیدان است که تولید کلاژن سالم پوست را افزایش می دهد.البته توصیه همیشگی‌کارشناسان تغذیه رعایت اعتدال در مصرف است.

آب انار: آنتی اکسیدان انار با آسیب ناشی از رادیکال آزاد مقابله می کند؛ محققان قدرت عملکرد آنتی اکسیدان انار را 3 برابر چای سبز تخمین می زنند.

ساردین: این ماهی حاوی سلنیم و اسید چرب امگا 3 است که از التهاب و آزردگی پوست پیشگیری می کند.علاوه بر آن امگا 3برعملکرد مغز تأثیر مثبت می گذارد.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha