عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر نظارت بیشتر بر واردات کالاهای حوزه سلامت، تصریح کرد: متاسفانه کالاهای قاچاق در حوزه محصولات پزشکی، بهداشتی و خوراکی مردم را با هزینه های جانی و مالی زیادی مواجه کرده بنابراین حساس بودن این حوزه نظارت بیشتری از سوی متولیان می طلبد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر نظارت بیشتر بر واردات کالاهای حوزه سلامت، تصریح کرد: متاسفانه کالاهای قاچاق در حوزه محصولات پزشکی، بهداشتی و خوراکی مردم را با هزینه های جانی و مالی زیادی مواجه کرده بنابراین حساس بودن این حوزه نظارت بیشتری از سوی متولیان می طلبد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، افزایش جریمه قاچاقچیان کالاهای سلامت را ضروری عنوان کرد وگفت: بهتر است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کاهش قاچاق، جریمه قاچاقچیان کالاهای سلامت را افزایش داده و برخورد جدی تری با آنها صورت دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر محصولات سلامت محور در کشور گفت: سازمان‌های متولی باید با نظارت بیشتر بر تاریخ و برند محصولات، از عرضه و فروش غیرقانونی این محصولات جلوگیری کنند.

وی گستردگی تخلفات در حوزه فرآورده‌های سلامت را ناشی از ضعف و عدم نظارت عنوان کرد و گفت:  با نظارت قوی می توان جلوی تخلفات را گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با تولید محصولات با کیفیت داخلی می توان از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی جلوگیری و حتی با برندهای جهانی رقابت کرد.

 

ضرورت برخورد جدی با عرضه کنندگان محصولات قاچاق در حوزه سلامت

آریایی‌نژاد با تاکید بر اطلاع رسانی درخصوص محصولات بی‌کیفیت حوزه سلامت، ‌گفت: فرآورده‌هایی که سلامتی آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرد لذا مردم باید از محصولاتی که دارای مجوز بهداشتی و برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت هستند استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، برخورد جدی با متخلفین و عرضه کنندگان محصولات قاچاق در حوزه سلامت را برای حمایت از تولید داخل و حفظ سلامت افراد مهم عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کالاها و محصولات بی‌کیفیت در حوزه سلامت برای سلامتی بسیار زیان آور خواهد بود، گفت: تولید کنندگان این محصولات برای تولید محصولات خود از مواد اولیه نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این معضل به سلامتی افراد آسیب های زیادی می زند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق سلامت قرار دارد و طبق شنیده‌ها 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق به کشور وارد می شود لذا مصرف کنندگان این فرآورده ها باید در استفاده از این لوازم هشیار باشند و آنها را از مراکز معتبر تهیه کنند.

آریایی نژاد تاکید کرد: در شرایطی که دولت با بزرگ شدن واحدهای نظارتی مخالف است و سیاست جذب نیرو را ندارد یکی از راهکارهای کمبود نیرو استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، البته این یکی از ضعف‌های دولت است که تاکنون نتوانسته در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای نظارت راهکار مناسبی پیدا کند لذا بهتر است دولت با ارائه راهکارهای مناسب نظارت را به بخش خصوصی واگذار کند و همچنین برای حمایت از تولید داخل از بخش خصوصی کمک بگیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم،  تصریح کرد: کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای حوزه سلامت چون از طریق مبادی غیرقانونی وارد می‌شود به خاطر کیفیت پایین، ضرر جبران ناپذیر و هنگفتی را به تولید داخل و همچنین سلامت افراد وارد می کند لذا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با نظارت دقیق  با این قاچاقچیان و عرضه کنندگان به شدت برخورد کنند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نظارت بیشتر بر واردات کالاهای حوزه سلامت، گفت: متاسفانه در آموزش و اطلاع‌رسانی و نظارت در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت همیشه ضعف داشتیم لذا لازم و ضروری است که سازمان های متولی برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی و بهداشتی به مردم نظارت بر این حوزه را بیشتر و تدابیر اساسی را اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha