شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت با حضور وزرای بهداشت کشور های عضو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در حال برگزاری است.

بهره مندی از بالاترین استانداردهای سلامت، فارغ از نژاد، مذهب، حق همه انسان هاست

سلامت نیوز: شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت با حضور وزرای بهداشت کشور های عضو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در حال برگزاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت کشورمان که در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت به نمایندگی از وزرای بهداشت كشورهای عدم تعهد (NAM) سخنرانی می کرد، با تاکید بر تعهد و پایبندی كشورهای عدم تعهد به اساسنامه سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: بهره مندی از بالاترین استانداردهای سلامت، فارغ از نژاد، مذهب، عقاید سیاسی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی حق هر انسان است و سلامت مردم پایه و اساس صلح و امنیت می باشد.

دکتر هاشمی همكاری جهانی در حوزه سلامت را پیش نیاز اصلی برای دست یابی به توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی عنوان و بر نقش مهم سازمان جهانی بهداشت در حوزه حاكمیت و رهبری موضوعات سلامت عمومی تاکید کرد.

وزیر بهداشت به نمایندگی از كشورهای عدم تعهد، ضمن ابراز نگرانی از شیوع برخی اپیدمی ها، خصوصا" ویروس ابولا، از كشورهای عضو و کلیه دست اندركاران حوزه سلامت درخواست کرد تا از هر گونه كمك به كشورهای آلوده و مناطق پرخطر برای كنترل و خاتمه دادن به این بیماری كوتاهی ننمایند.

دکتر هاشمی بر ضرورت همكاری های بین المللی جهت ایجاد و تقویت سیستم های سلامت یكپارچه و قوی و نیز ظرفیت سازی برای آمادگی در مقابل بحران ها، دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات بهداشتی با كیفیت در شرایط مورد نظر را مورد تاكید قرار داد.

وزیر بهداشت در سخنرانی خود اعلام کرد: كشورهای عدم تعهد، داشتن اقدامات هماهنگ و پاسخگویی مناسب در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی برای پرداختن به چالش های فرا روی سلامت عمومی ناشی از بروز بیماری های غیرواگیر را ضروری می دانند و نقش سازمان جهانی بهداشت را در پیگیری اجرای مصوبات اجلاس آن سازمان در سال 2014 در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را بسیار مهم می دانند.

دكتر هاشمی افزود: كشورهای عدم تعهد از كشورها می خواهند كه در قبال سوء استفاده از حقوق مالكیت معنوی خصوصاً مواردی كه باعث محدودیت در چرخه تامین تولیدات پزشكی و انتقال تكنولوژی تولیدات سلامت می گردد، اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

گفتنی است: هیات شرکت کننده از کشور جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مسئولین ارشد بهداشتی کشور به ریاست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در این اجلاس شرکت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha