سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 148433

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از شناسنامه دار شدن برنج ایرانی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۲۰ پروانه بسته بندی برای برنج داخلی صادر کرده ایم.

سلامت نیوزمدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از شناسنامه دار شدن برنج ایرانی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۲۰ پروانه بسته بندی برای برنج داخلی صادر کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر هدایت حسینی در مورد اقدامات مهم و تاثیر گذار حوزه غذا در سال گذشته اظهار داشت: ارتقای سلامت برنج از مهم ترین اقدامات تاثیر گذاری بود که از ابتدای سال ۹۳ شروع کردیم.

وی گفت: اقداماتی که برای ارتقای سلامت برنج انجام شد، کنترل ها از مبدا شروع شد و بازرسی هز کشورهای هند و پاکستان و برنج های معتبر آن ها ثبت منبع شدند و تشدید نظارت ها در منابع ورودی داشته ایم و نظارت ها نیز در سطح عرضه جدی تر بوده است.

حسینی اظهار داشت: در سال ۹۳ برنج های وارداتی شناسنامه دار شدند و برنج های وارداتی که در سال گذشته وارد کشور شدند کد رهگیری داشته اند که با این اقدامات نظارت ها بیشتر شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در سال جاری نیز برنج های داخلی شناسنامه دار خواهند شد که از از سال گذشته شروع شده است و تا به امروز بیش از ۱۲۰ پروانه ساخت بسته بندی برنج را در داخل کشور داشته ایم .

وی به ساماندهی و نظارت بر لبنیات نیز اشاره کرد و گفت: نظارت ها در این حوزه بسیار جدی تر شده است و با کوچکترین تخلف جزئی هم برخورد می شود و متخلفان نیز بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

حسینی گفت: در بحث ارتقای روغن ها نیز اقداماتی انجام شده است، همچنین کاهش باقیمانده سموم نیز اقداما تاثیر گذاری شده است، بهبود محصولات و سلامت مواد غذایی نیز از دیگر اقدامات است که سرانه مصرف نمک، شکر و چربی باید در محصولات مربوطه را کاهش خواهیم داد.

وی ادامه داد: کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع نیزبا توجه به ابلاغیه ای که در سال گذشته اعلام شد اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی حداکثر ۲ درصد خواهد شد که بر حسب استاندارد تا ۵ درصد مجاز می باشدکه ما در سازمان غذا و دارو حد مجاز را ۲ درصد اعلام کرده ایم، همچنین در روغن های مورد مصرف در صنایع ۵ درصد اعلام شده است.

حسینی افزود: حدود ۴۵۰ واحد لبنی در کشور در حال فعالیت هستند که نظارت بر این واحدها با جدیت در سراسر کشور انجام می شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه ۱۰۸ واحد تولید فرآورده های گوشتی در کشور وجود دارد، گفت: نظارت ها در این حوزه نیز جدی است و کنترل ها به شدت انجام می شود.

حسینی اظهار داشت: نظارت ها در همه حوزه ها و به خصوص حوزه هایی که مردم مستقیما با ان در ارتباط هستند از لحاظ کیفیت و سلامت کنترل می شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha