عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: در حوزه خدمات آزمایشگاهی، دستمزد ۱۷درصد، کیت 30 درصد و قیمت دستگاه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته اما متأسفانه تعرفه‌های درمانی آن نه تنها افزایش نداشته حتی با کاهش نرخ هم روبه‌رو شده است.

تعطیلی و ورشکستگی آزمایشگاه‌ها در ۲سال اخیر

سلامت نیوز: عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: در حوزه خدمات آزمایشگاهی، دستمزد ۱۷درصد، کیت 30 درصد و قیمت دستگاه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته اما متأسفانه تعرفه‌های درمانی آن نه تنها افزایش نداشته حتی با کاهش نرخ هم روبه‌رو شده است.

محمد فرهادی لنگرودی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در مورد بخش خدمات پاراکلینک بی‌عدالتی شده است، در حالی که برای تشخیص درست و درمان مناسب باید سازوکار این تشخیص فراهم شود.
وی ادامه داد:‌ اگر بخواهیم تشخیصی درستی در حوزه خدمات پاراکلینک و آزمایشگاهی داشته باشیم، نیازمند دستگاه‌های مجهز، کیت مصرفی مناسب و نیروی انسانی کافی هستیم، در حالی که در چند سال گذشته در تمام این موارد با افزایش هزینه‌ها مواجه بوده‌ایم.

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور گفت: در حوزه خدمات آزمایشگاهی حداقل حقوق و دستمزد 17 درصد، کیت 30 درصد و قیمت دستگاه‌ها 50 درصد افزایش یافته است، اما متأسفانه در تعرفه‌های درمانی نه تنها افزایش را نمی‌بینیم حتی با کاهش قمیت هم روبه‌رو بوده‌ایم.

فرهادی لنگرودی افزود: آیا در چنین شرایطی می‌توان تشخیص درستی داشت؟ مسئولان وزارت بهداشت عدم افزایش تعرفه‌های درمانی را ارائه خدمات نامناسب در حوزه آزمایشگاه‌ها می‌دانند، اما به نظر می‌رسد راهکار مناسب در این زمینه، کاهش نرخ تعرفه‌ها نباشد بلکه می‌توان با نظارت دقیق، جلوی کاستی‌ها را گرفت و در مقابل، از افرادی که به خوبی فعالیت می‌کنند حمایت کرد.

وی ادامه داد: این رویه‌ای که دنبال می‌شود و هزینه‌ها افزایش یافته و در مقابل، منابع تأمین آن کاهش یافته است، نشان می‌دهد که خواهان رشد بخش خصوصی در این زمینه نیستند، به طوری که در دو سال گذشته شاهد تعطیلی و ورشکستگی آزمایشگاه‌های متعدد بوده‌ایم و بسیاری از آنها برای تأمین معاش مجبور به انجام کارهای نامناسب شده‌اند.

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور گفت: عدم توجه به کیفیت خدمات درمانی در آزمایشگاه‌های دولتی و در نتیجه تعطیلی مراکز خصوصی، فقط به بیماران آسیب می‌رساند و چنین اقداماتی جای تعجب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha