یک متخصص رادیولوژی با اشاره به اقدام اشتباه برخی مادران باردار برای تهیه آلبوم جنینی و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی گفت:سونوگرافی با صلاحدید پزشک برای خانم باردار تجویز می‌شود و اگر پزشکی به تقاضای خانمی اقدام به سونوگرافی کند متخلف است.

سلامت نیوز: یک متخصص رادیولوژی با اشاره به اقدام اشتباه برخی مادران باردار برای تهیه آلبوم جنینی و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی گفت:سونوگرافی با صلاحدید پزشک برای خانم باردار تجویز می‌شود و اگر پزشکی به تقاضای خانمی اقدام به سونوگرافی کند متخلف است.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، ابوالفضل نظری؛ اقدام برخی مادران باردار برای تهیه آلبوم جنینی و نشر آن بر روی شبکه‌های اجتماعی را بی‌اساس دانست و اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ اشتباهی در بین مادران باردار مد شده است و اقدام به گرفتن سونوگرافی در هر ماه می‌کنند که این کار جز اتلاف وقت و هزینه صرف کردن فایده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: این درست است که سونوگرافی اشعه خاصی ندارد و ماهیت آن صوت است و عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است اما این دلیل نمی‌شود که خانمی بخواهد برای تهیه آلبوم به طور دلخواه سونوگرافی کند.

این متخصص رادیولوژی اهمیت آلبوم و جنسیت جنین را در افکار مادران باردار بالا دانست و افزود: متاسفانه در بین مادران باردار آنقدر که تولید آلبوم جنین و جنسیت مهم و برایشان دغدغه شده است، سلامت جنین را کمتر جویا می‌شوند و این رویه بسیار نادرست است. 

این عضو انجمن رادیولوژی ایران اقدام خودسرانه سونوگرافی برای تهیه آلبوم جنینی را غیرممکن خواند و گفت: سونوگرافی با صلاحدید پزشک مربوطه برای خانم باردار تجویز می‌شود و اینطور نیست که یک خانمی خود تقاضای سونوگرافی ماهانه را داشته باشد و اگر پزشکی بنا بر تقاضای خانمی اقدام به سونوگرافی کرد متخلف محسوب می‌شود.

نظری با اشاره به نقش رسانه برای فرهنگسازی و حذف این شیوه نادرست گفت: رسانه بسیار می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از این معضل اجتماعی ایفا کند و تقاضای ما این است که در برنامه‌های پربیننده اگر این فرهنگ نادرست اطلاع رسانی شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وی سونوگرافی را در طول دوران بارداری سه تا چهار بار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به طور معمول یک خانم در طول مدت بارداری ممکن است سه تا چهار برای سونوگرافی اقدام کند و بیشتر از این لازم نیست مگر اینکه پزشک معالج صلاح بداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha