سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۵۳ مرکز و موسسه خیریه متخلف در سال گذشته خبرداد.

سلامت نیوز:  مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۵۳ مرکز و موسسه خیریه متخلف در سال گذشته خبرداد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد حسن خیرخواه اظهارداشت: سال گذشته هشت هزار و ۱۸۶ مرکز مربوط به حوزه توانبخشی، ۳۰ هزار و ۹۶۹ مرکز مربوط به حوزه اجتماعی و ۹ هزار و ۹۰۷ مرکز مربوط به حوزه پیشگیری نظارت شد که از این تعداد، ۵۳ مرکز و موسسه متخلف، شناسایی و به کمیسیون عالی نظارت ارجاع شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مراکز متخلف، ۱۶ پرونده رأی ادامه فعالیت دریافت کردند، ۳۰ پرونده ابطال و چهار پرونده هم تعطیل موقت شدند.

خیرخواه همچنین از ابلاغ بخشنامه جدید نظارتی بر مراکز خیریه به عنوان سومین بازنگری آئین نامه صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: براساس این بخشنامه تمام مراکز و موسسات خیریه باید هر سال، چهار بار بازدید و نظارت شوند.

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور، آموزش مؤسسات خیریه، ساماندهی و تخصصی کردن مراکز و استفاده از پتانسیل این مراکز برای تبادل اطلاعات و تجارب را از اقدامات سال جاری این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به انتشار آیین نامه تسهیل صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی، تصریح کرد: در گذشته اعتبار مجوز این مراکز سه ساله بود که با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تسهیل‌گری صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی در آیین نامه بازنگری، مدت اعتبار نامحدود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha