سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 148450

پسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن است که می تواند به دفعات عود کرده و موجب اختلال التهابی مشترک شود و در مرحله اول پوست را درگیر می کند.

9 واقعیت مهم درباره پسوریازیس

سلامت نیوز: پسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن است که می تواند به دفعات عود کرده و موجب اختلال التهابی مشترک شود و در مرحله اول پوست را درگیر می کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از هلث، گفته می شود این بیماری دارای زمینه ژنتیکی قوی است و اغلب در افراد جوان دیده می شود. نشانه های این بیماری شامل ضایعات پوستی آریتماتو، علایم التهابی، پوسته پوسته و نقره ای شدن پوست و تکثیر کراتینوسیت است. در ادامه 9 واقعیت مهم را درباره این بیماری بیان می کنیم:

1- این بیماری واگیردار نیست و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود.

2- واژه پسوریازیس ریشه در زبان یونان باستان دارد. واژه پسورا (Psora) به معنی خارش و زیس (Sis) به معنی وضعیت است؛ بنابر این مفهوم لغوی عبارت پسوریازیس Psoriasis ،  وضعیت خارش  است.

3- در حدود 3 درصد از جمعیت جهان اعم از مردان، زنان، کودکان و حتی نوزادان دارای نشانه های پسوریازیس هستند.

4- اولین نشانه های پسوریازیس معمولا بین سنین 10 تا 35 سالگی ظاهر می شوند؛ با وجود این ممکن است آثار این بیماری در هر سنی بروز کنند.

5- آثار پسوریازیس معمولا در آرنج ها، زانوها و جمجمه بیش از سایر نقاط بدن به چشم می خورد.

6- برخلاف تصور بسیاری از افراد، عامل بیماری پسوریازیس عدم رعایت بهداشت فردی نیست.

7- در بسیاری از بیماران، آثار پسوریازیس به طور طبیعی برای مدت طولانی از بین می رود و مجددا ظاهر می شود. گاهی هم این این بیماری به طور کلی از بین می رود.

8- بیماران پسوریازیس به آرامی در برابر درمان واکنش نشان می دهند.

9- بیماران پسوریازیس در معرض ابتلا به سایر بیماری های مزمن نیز قرار دارند. به عنوان نمونه ای از این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- بیماری های قلبی

- فشار خون بالا

- افسردگی

- دیابت

- سرطان

- چاقی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha