سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 148461

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه‌های درمانی که در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تغییر کرد عملاً در بخش خصوصی اجرا نشده در حالی که بیش از 70 تا 90 درصد خدمات درمانی را بیمه‌های تکمیلی باید پوشش می‌دادند اما این گونه نشد.

تعرفه‌های جدید در بخش خصوصی اجرا نشد

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه‌های درمانی که در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تغییر کرد عملاً در بخش خصوصی اجرا نشده در حالی که بیش از 70 تا 90 درصد خدمات درمانی را بیمه‌های تکمیلی باید پوشش می‌دادند اما این گونه نشد.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با عدم پرداخت صورت‌حساب‌های بیمارستانی توسط بیمه‌های تکمیلی، گفت: بیمه‌های تکمیلی به تعهد خود عمل نکرده‌اند و بیمارستان‌های خصوصی در تهران بیش از 270 میلیارد تومان از بیمه‌های تکمیلی طلب دارند، این در حالی است که 60 درصد هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی از نوع دستمزدهاست و این باعث شده که بار سنگینی را از ابتدای سال متحمل شوند.

وی افزود: البته این مابه‌التفاوتی که بیمارستان‌های خصوصی پرداخت کرده‌اند از جیب بیماران جبران نمی‌شود چرا که بیمارستان‌های خصوصی به وزارت بهداشت تعهد داده‌اند.
زالی ادامه داد: با این وجود عدم پرداخت به موقع بیمه‌های تکمیلی باعث شده مطالبات بیمارستان‌های خصوصی بسیار متعدد رو به افزایش باشد به طوری که بسیاری از بیمارستان‌ها اکنون با مشکلات متعدد اقتصادی مواجهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه‌هایی که در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تغییر کرد عملاً در بخش خصوصی اجرا نشد و بیش از 70 تا 90 درصد خدمات درمانی در تهران و شهرستان‌ها را بیمه‌های تکمیلی باید پوشش دهند اما این گونه نشد.

زالی افزود: در واقع عدم پوشش و تعهد بیمه‌های تکمیلی باعث شد تا پزشکان شیرینی استفاده از تغییرات تعرفه‌های درمانی را نچشند و متأسفانه تقریباً به ندرت پرداختی بر اساس کتاب جدید انجام شده است این در حالی است که خدمات درمانی که به بیماران ارائه شده به صورت نقد انجام شده است.

وی گفت: در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات 5 هزار خدمت تعریف شده بود و 350 خدمت جدید نیز به آن افزوده شد که بالغ بر 6 هزار خدمت درمانی شده است اما پیش‌بینی ما این است در سال آینده کل خدمات درمانی به 7 هزار خدمت برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    اگر بیمارستان های خصوصی سوددهی نداشت شما پزشکان انجا کارمیکردید؟ درمورد نچشیدن شیرینی تعرفه های جدید :من میبینم که برای یک عمل 20دقیقه ای یا نیم ساعته چندملیون ازمردم میگیرید حالا اسمش تعرفه قدیم یا جدید یا هرچیز دیگه.... اقای زالی مگر بقیه دنیا پزشک ندارند چرا تفاوت درامدشان باسایر اقشار جامعه به شدت ایران نیست؟