سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 148470

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عملکرد نامطلوب بیمه های تکمیلی در پوشش خدمات بیمه ای گفت: تعرفه ‌های بخش خصوصی همواره با کمبود حمایت ‌های بیمه‌ ای روبروست.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عملکرد نامطلوب بیمه های تکمیلی در پوشش خدمات بیمه ای گفت: تعرفه ‌های بخش خصوصی همواره با کمبود حمایت ‌های بیمه‌ ای روبروست.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با  پانا، با بیان اینکه بیمه ‌ها بیشتر تعرفه‌ های بخش دولتی را تحت پوشش قرار می دهند، گفت: تعرفه ‌های بخش خصوصی با کمبود حمایت‌ های بیمه ‌ای مواجه هستند، از طرفی کنترل هزینه های درمانی همراهی بیمه ها را می طلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اگر بیمه ‌ها هزینه‌ های درمان را متحمل نشود فشار زیادی بر بیماران و خانواده های آنان تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه با افزایش تعرفه ‌های حوزه سلامت به سهم هزینه ‌های پرداختی از جیب مردم افزوده می ‌شود، خاطرنشان کرد: البته شورای عالی بیمه هر ساله متعهد می ‌شود، تعرفه ‌های حوزه سلامت را تحت پوشش قرار دهد اما در نهایت این اتفاق رخ نمی دهد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه بیمه ‌ها وظایفی که بر عهده‌شان قرار دارد را به خوبی انجام نمی ‌دهند، تصریح کرد: برای جبران کمبودهای بیمه ای در بخش خصوصی، بیمه های تکمیلی باید خدمات را تحت پوشش قرار دهند که متأسفانه این بخش نیز با عملکرد نامطلوب مواجه شده است.

قربانی یادآور شد: متأسفانه تأخیری که برخی از شرکت ‌های بیمه تکمیلی برای انعقاد قرارداد با بیمارستان ها دارند، می‌ تواند به طرح تحول سلامت صدمه بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha