قائم مقام مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عوامل خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند مصرف سیگار یا افزایش وزن در جوانان کشور بالا بوده و این موضوع زنگ خطری برای سلامت کشور به شمار می رود.

سلامت نیوز:  قائم مقام مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عوامل خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند مصرف سیگار یا افزایش وزن در جوانان کشور بالا بوده و این موضوع زنگ خطری برای سلامت کشور به شمار می رود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رشید رمضانی روز سه شنبه در نشست خبری سلامت جوانان افزود: راه شیوع بیماری های غیرواگیر از مسیر کم تحرکی، افزایش وزن و دیابت می گذرد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت خطر عوامل بیماری های غیرواگیر را حس کرده و بسته خدمتی برای سلامت جوانان آماده شده است.

رمضانی گفت: با عزم ملی، مشارکت همه نهادها و پیگیری جدی وزارت بهداشت در آینده نزدیک می توانیم بیماری های غیرواگیر را کنترل کنیم.

قائم مقام مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برنامه جامعه بهداشت تدوین و همه گروه های سنی در آن لحاظ و برای تمام بیماری ها بطور جداگانه، برنامه مشخصی آماده شده است.

رمضانی همچنین افزود: برنامه جامع پیشگیری از فشار خون در سطح روستایی و شهری بازنگری شده و برای کنترل فشارخون مردم اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha