باند پانسمان الکتریکی که به تازگی توسط یک شرکت کوچک پزشکی تولید شده است می تواند ترمیم جراحتهای بدن را تسریع کرده و هزینه های درمانی را کاهش دهد.

بر اساس نظریه ای که سلولهای بدن را مشابه باطری های شیمیایی کوچک در نظر گرفته است، استفاده از جریان الکتریسیته می تواند ترمیم بریدگی ها و جراحتها را تسریع کند.

یک شرکت کوچک پزشکی با تکیه بر این ایده موفق به ارائه اولین باند زخم بندی الکتریکی در جهان شده است. شرکت وماریس با به کارگیری باطریهای میکروسکوپی که بر روی غشایی قابل انعطاف نصب شده اند این باند را تولید کرده اند. با اتصال باند به پوست آسیب دیده جریانی برابر 1.2 ولت بر قرار شده و پوست اسیب دیده را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش مهر، مسئولان این شرکت پس از گذراندن دوره استفاده آزمایشی از این باند موفق به کسب مجوز تولید انبوه از سازمان FDA ایالات متحده شدند. به گفته این شرکت استفاده از این باند علاوه بر بهبود ترمیم جراحات در هزینه هایی درمانی نیز صرفه جویی خواهد کرد.

بر اساس گزارش سی ان ان، با وجود کسب مجوز تولید انبوه برخی از پزشکان و متخصصان از آثار سو احتمالی استفاده شخصی از این باندها ابراز نگرانی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha