سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی هفته جهانی MS از امروز آغاز و تا چهارشنبه 6 خرداد در اماکن فرهنگی، تفریحی ادامه خواهد داشت که اجرای کنسرت رضا صادقی و صعود به قله پرسون جزو این برنامه‌ها است.

سلامت نیوز: برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی هفته جهانی MS از امروز آغاز و تا چهارشنبه 6 خرداد در اماکن فرهنگی، تفریحی ادامه خواهد داشت که اجرای کنسرت رضا صادقی و صعود به قله پرسون جزو این برنامه‌ها است.

امیرحسین بنیادی،مدیر اجرایی هفته جهانی در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه‌های هفته جهانی MS اظهار داشت: از امروز سه‌شنبه 29 اردیبهشت تا جمعه یک سال جاری در بوستان گفتگو جشنواره غذا در قالب 100 غرفه برپا می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌های غذا در کشور محسوب می‌شود و درصدی از فروش غرفه‌داران به نفع بیماران مبتلا به MS هزینه خواهد شد. همچنین از پنج‌شنبه 31 اردیبهشت به مدت یک هفته از آثار فاخر تعدادی از هنرمندان که به نفع بیماران مبتلا به MS در گالری ماه مهر ارائه شده است رونمایی می‌شود.

وی افزود: صعود تعدادی از بیماران به قله پرسون که ارتفاعی بیش از 3 هزار متر دارد نیز جمعه یک خرداد سال جاری برگزار می‌شود و شنبه 2 خرداد نیز برنامه تهرانگردی، بازدید از کاخ‌ها و مراکز دیدنی برای مبتلایان به MS در نظر گرفته شده است. همچنین یکشنبه 3 خرداد به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر برنامه بازدید مشترک میان انجمن MS و تعدادی از جانبازان از موزه‌های دفاع مقدس و صلح خواهیم داشت. همچنین دوشنبه 4 خرداد رضا صادقی هنرمند ارزنده کشورمان در تالار بزرگ وزارت کشور برای مبتلایان به MS و خانواده‌های آنها، پزشکان و خیرین به اجرای کنسرت می‌پردازد.

مدیر اجرایی هفته جهانی MS گفت: سه‌شنبه 5 خرداد  با برگزاری مسابقه ورزشی میان مبتلایان به MS در فرهنگسرای ملل واقع در قیطریه به ایجاد این تفکر می‌پردازیم که مبتلایان به MS نیز می‌تواند مانند سایر افراد به ورزش بپردازند. همچنین در این روز افراد صعودکننده به کوه پرسون با دوچرخه به صورت نمادین از یکی از میادین شهر تا فرهنگسرای ملل رکاب خواهند زد و سه‌شنبه شب نیز برنامه بالن آرزوها با آرزوی سلامتی برای بیماران با حضور تعدادی از NGO ها برگزار می‌شود.

بنیادی خاطرنشان کرد: چهارشنبه 6 خرداد برنامه ویژه‌ای برای روز جهانی MS در سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از وزرا از جمله وزیر بهداشت، مدیران سازمان‌های دولتی، شهردار تهران، اعضای شورای شهر، سفرای کشورهای خارجی، خیرین، پزشکان، ورزشکاران و هنرمندان با حضور بیماران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha