سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ گروه سنی 30 تا 70 سال نیز امسال جزو استراتژی های بهداشتی این وزارتخانه قرار گرفته و بسته های خدمتی آن تدوین شده است.

سلامت نیوز: رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ گروه سنی 30 تا 70 سال نیز امسال جزو استراتژی های بهداشتی این وزارتخانه قرار گرفته و بسته های خدمتی آن تدوین شده است.

 

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شتاب طلاق در کشور، گفت: امسال برنامه سلامت کودکان در قالب برنامه تحول نظام بهداشت اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمداسماعیل مطلق روز سه شنبه در نشست خبری سلامت جوانان افزود: برنامه سلامت کودکان به سلامت آنان در ابعاد جسمی، روحی، روانی، گفتار، کردار و رفتار آنان از بدو تولد تا هشت سالگی می پردازد و از اول خرداد ماه در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در حاشیه شهرها با حضور کارشناسان سلامت تغذیه و سلامت روان اجرا می شود.

وی یادآور شد: امسال تمام جمعیت حاشیه شهرهای 20 تا 50 هزار نفر تحت پوشش بسته های خدمت بهداشتی از جمله کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان قرار می گیرند.

رئیس دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ گروه سنی 30 تا 70 سال نیز امسال جزو استراتژی های بهداشتی این وزارتخانه قرار گرفته و بسته های خدمتی آن تدوین شده است.

مطلق با اشاره به اجرای برنامه هایی در خصوصی بارداری سالم ، افزود: نرخ جانشینی فرزند از 1.8 باید به 2.1 حدجانشینی برسد.

وی در ادامه به افزایش شتاب طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر طلاق در سال اول و 80 درصد طلاق ها در سنین کمتر از 30 سال اتفاق می افتد که نقش والدین ، خیران و همچنین مسایلی مانند اشتغال و مسکن در این رابطه حائزاهمیت است.

وی ادامه داد: 66 درصد زوجین بلافاصله بعد از ازدواج تمایل به فرزند آوری داشته و نیاز به فرزند آنان نیز 2.3 فرزند است اما چگونه است که با وجود این مسایل ، طلاق در کشور رشد فزاینده ای دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha