سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD)، فهرست کشورهایی را که بالاترین «حداقل حقوق» را به کارگران خود پرداخت می‌کنند، منتشر کرد.

سلامت نیوز: سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD)، فهرست کشورهایی را که بالاترین «حداقل حقوق» را به کارگران خود پرداخت می‌کنند، منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اقتصادنیوز، سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD)، در گزارشی، فهرست 10 کشور جهان را که بیشترین «حداقل حقوق و دستمزد»را به کارگران خود می‌پردازند، معرفی کرد.

بنابه گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، آمارهای سازمان OECD نشان می‌دهد، استرالیا در بین کشورهای توسعه یافته، بیشترین حقوق حداقلی را پرداخت می‌کند. در این گزارش، 27 کشوری که قانون پرداخت حداقل دستمزد دارند، ازسوی OECD رده‌بندی شده‌اند. 

در استرالیا، حداقل دستمزد پرداختی برای کارگران 21 سال و بالاتر، به ازای هرساعت، 15 دلار 96 سنت استرالیا است. این دستمزد، پس از اعمال کسورات قانونی نظیر مالیات، معادل 9 دلار و 54 دلار آمریکا می‌شود. 

«هرویگ ایمروول»، نگارنده گزارش OECD می‌گوید: استرالیا، بالاترین پرداخت دستمزد حداقلی را دارد و جالب اینجاست که این کشور بار مالیاتی سبکی هم دارد. استرالیایی‌ها اهمیت حمایت مالیاتی از کارگران کم درآمد را به‌خوبی درک می‌کنند.

سایر کشورهای مورد مطالعه در این گزارش دستمزد ساعتی بالاتری دارند اما از طرف دیگر مالیات‌های سنگین‌تری بر دستمزدهای کارگران اعمال می‌کنند و بدین‌ترتیب پول کمتری در جیب آنها باقی می‌ماند.
در فهرست OECD، ایالات متحده، در رتبه 11 قراردارد. در قانون فدرال آمریکا، حداقل دستمزد کارگران، ساعتی 7 دلار و 25 سنت تعیین شده که با احتساب کسورات قانونی و مالیات، خالص دریافتی آنها ساعتی 6 دلار و 26 سنت خواهد بود. بااین‌حال، ایالات متحده این قابلیت را دارد تا درصورت برابری قانون دستمزدها، در این رده‌بندی صعود کند. در نیمی از ایالات آمریکا، قوانینی جاری است که طی آن به کارگران دستمزدی بالاتر از حداقل دستمزد مصوب قانون فدرال پرداخت می‌شود.
گزارش OECD نشان می‌دهد یک کارگر استرالیایی با داشتن دو فرزند با تنها 6 ساعت کار در هفته می‌تواند زندگی خود را بالاتر از خط فقر نگاه‌دارد زیرا آنها علاوه‌بر دستمزد، از مزایای دولتی نیز بهره‌مند هستند. اما در آمریکا، کارگری با همین شرایط، باید هفته‌ای 50 ساعت کار کند تا بتواند خود را از خط فقر بالا بکشد. در جمهوری چک، این میزان 79 ساعت در هفته اعلام شده‌است.
هشت کشور، شامل فنلاند، سوئد و سوئیس، به‌دلیل اینکه دولت‌های آنها قانون ملی مصوب برای دستمزد حداقلی تعیین نکرده‌اند، در این گزارش گنجانده نشده‌اند. اما در بخش بیشتری از این کشورها، اتحادیه‌های کارگری قدرتمندی وجود دارد که خودشان قوانین محکمی را وضع کرده‌اند و این بدان معناست که نیازی به دخالت دولت مشاهده نمی‌شود.
بنابر اعلام OECD، حداقل دستمزد ساعتی در 10 کشوری که بیشترین پرداختی را دارند به شرح ذیل است:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha