سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 148516

در روزگار کنونی که سر همه شلوغ است و خیلی‌ها باید هر ‌ روز هفته را بدوند تا بتوانند سر و ته زندگی را به هم برسانند و برای بیشتر افراد، هنوز شنبه نشده، پنجشنبه از راه می‌رسد، واژه تعطیلات خیلی معنا و مفهوم ندارد و بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم، مسافرت کوتاه و خوش گذراندن در تعطیلات را به اولویت آخرمان تبدیل کنیم.

سلامت نیوز:  در روزگار کنونی که سر همه شلوغ است و خیلی‌ها باید هر ‌ روز هفته را بدوند تا بتوانند سر و ته زندگی را به هم برسانند و برای بیشتر افراد، هنوز شنبه نشده، پنجشنبه از راه می‌رسد، واژه تعطیلات خیلی معنا و مفهوم ندارد و بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم، مسافرت کوتاه و خوش گذراندن در تعطیلات را به اولویت آخرمان تبدیل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی ، هزینه‌های سنگین سفر، رسیدن به کارهای عقب مانده و نبود امکانات، از دلایلی است که بیشتر مطرح می‌کنیم تا به خود و اطرافیانمان بفهمانیم رفتن به تعطیلات جایی در زندگی ما ندارد. درحالی که این دلایل چندان هم موجه نیست. مسافرت الزاماً به معنای رفتن به فلان هتل گرانقیمت نیست. شما می‌توانید حتی یک روز را از صبح تا شب همراه با خانواده به نزدیک‌ترین منطقه طبیعی شهرتان بروید، در آنجا از دیدن درختان و گل‌ها لذت ببرید، بچه‌ها شیطنت کنند، شما در دل طبیعت غذا و چای بخورید، ساعاتی را گل بگویید و گل بشنوید و با اعصابی آرام نزدیک غروب برگردید. مسافرت و گذراندن تعطیلات به نحو احسن به روحیه خانوادگی شما کمک می‌کند و مقدار انرژی وجودتان را شارژ خواهدکرد. در این جا دلایلی برای شما ذکر می‌کنیم که شما را ترغیب به گذراندن یک تعطیلات خوب می‌کند:

مسافرت کمک می‌کند خودتان و دیگران را بهتر بشناسید. شاید فکرکنید که از اخلاق و روحیه اعضای خانواده‌تان بخوبی آگاهید؛ اما قرارگرفتن در محیطی جدید، فارغ از شرایط روزمره موجب می‌شود برخی درونیات انسان شکوفا شود.

گذراندن چند روز در محیطی دور از زندگی ماشینی شهری، به آرامش پیداکردن ذهن و روح یاری می‌رساند.

اگر افراد موفقی در میان اقوام دارید، گذراندن چندروزه تعطیلات با آنها بر کامیابی و هدفمندی شما بشدت تاثیر خواهد گذاشت. چندروزیا چند ساعت همصحبتی با یک فرد موفق و استفاده از تجربیات وی، از شما فردی جدید می‌سازد، به نحوی که خودتان حس می‌کنید اهداف والایی در ذهن‌تان نقش بسته که قصددارید برای رسیدن به آن ثابت‌قدم بمانید و تلاش کنید.

مسافرت خانوادگی موجب بهبود روابط می‌شود. بسیاری از مشکلاتی که ما داریم، به دلیل تنهایی و ناتوانی مان است که بتوانیم تک‌نفره آنها را حل کنیم. همواره به خاطر داشته باشید بودن در کنار خانواده و شاید چند خانواده دیگر و صحبت با آنها، راه‌حل‌هایی بر سر راه‌مان قرارمی دهد که شاید بسیار عملی باشند اما هرگز به ذهن ما خطور نمی‌کرده است.

و نکته مهم‌تر این که معمولا خانواده‌هایی که اهل مسافرتند، شادتر و کامیاب‌ترند. قدر تعطیلاتی را که برایتان پیش می‌آیند ، بدانید و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha