محققان به تازگی دریافتند وجود رطوبت در هوایی که تنفس می شود می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به آسم و سرماخوردگی در افراد شود.

دانشمندان معتقدند وجود رطوبت در محیط زندگی می تواند رشد کپک ها را افزایش دهد و از آنجایی که کپک یک ماده حساسیت زا بوده و حملات آسمی را شدت می بخشد، می توان رطوبت را عاملی دانست که به طور مستقیم یا غیر مستقیم خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهد.
بنابه گفته این گروه از پژوهشگران در حال حاضر هنوز علت این پدیده که چرا رطوبت و کپک می توانند بسیاری مشکلات تنفسی را سبب شوند، مشخص نشده است.
کپک ها چه در هوای آزاد و چه در هوای حبس شده به راحتی می توانند رشد کنند. این ماده به روشی که گیاهان سبز کربوهیدرات مورد نیاز خود را تامین می کنند، قادر نیست به جذب کربوهیدرات بپردازد و برای این منظور از غذاهایی که دارای کربن، ترکیبات نیتروژن دار و دیگر عناصر شیمیایی هستند، تغذیه می کند.
به طور کلی کپک ها قادرند با وجود هوای مرطوب بر روی هرسطحی رشد کرده و تکثیر شوند.
به گزارش ایسکانیوز، کپک هایی که در محیط های خانگی رشد کرده و با چشم غیرمسلح نیز دیده می شوند همچنین میزان ابتلا به سرماخوردگی را 50 درصد افزایش می دهند.
این در حالی است که محققان احتمال می دهند رطوبت و کپک در محیط زندگی افراد می تواند خطر بروز بسیاری از مشکلات و بیماری های دیگر تنفسی را نیز افزایش دهد اما این موضوع هنوز در حد یک نظریه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha