چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 148550

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست، نسبت به خطرات آب شیرین کن ها برای زیست بوم خلیج فارس هشدار داد.

خطرات آب شیرین کن ها برای زیست بوم خلیج فارس

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست، نسبت به خطرات آب شیرین کن ها برای زیست بوم خلیج فارس هشدار داد.

داوود میرشکار در گفتگو با مهر با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص آب شیرین کن در خلیج فارس گفت: لازم است که در وهله اول منابع آب در کشور مدیریت شود.

وی با اشاره به تاثیر منفی توسعه آب شیرین کن ها در خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به خشکسالی موجود در کشور استفاده از آب شیرین کن ها اجتناب ناپذیر است. اما متاسفانه توسعه آنها بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: متأسفانه تمام بخش های کشور برای جبران کاستی ها و اجرای پروژه ها بدون ارزشگذاری زیستگاهها طبیعی و در نظر گرفتن عواقب فشار مضاعف بر محیط زیست این بخش را هزینه می کنند.

میرشکار افزود: در حالی که اجرای پروژه ها بدون ارزیابی زیست محیطی در طی سال های اخیر فجایع جبران ناپذیری به ویژه در محیط زیست دریایی کشور به بار آورده اما باز هم مشاهده می شود وزارت نیرو بدون توجه به مدیریت صحیح ۹۰ درصد از منابع آبی که در بخش کشاورزی و صنعت هدر می رود با جدیت پروزه آب شیرین کن ها در خلیج فارس را که اثرات بسیار زیانباری بر آبزیان و زیست بوم دریایی دارد را، دنبال می کند.

وی یادآور شد: این در حالی است که با وجود پیگیری های سازمان محیط زیست سالهاست تصفیه خانه فاضلاب شهر های ساحلی که وزارت نیرو متعهد به راه اندازی آنها شده بود، مغفول مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha