دبیر علمی گروه ارتوپدی سی و نهمین کنگره جامعه جراحان با اشاره به شیوع شکستگی های اطراف مفصل ران در افراد مسن اظهار کرد: این نوع از شکستگی و جراحی آن در ارتوپدی، بیشترین شکایات را در نظام پزشکی به خود اختصاص داده است.

سلامت نیوز: دبیر علمی گروه ارتوپدی سی و نهمین کنگره جامعه جراحان با اشاره به شیوع شکستگی های اطراف مفصل ران در افراد مسن اظهار کرد: این نوع از شکستگی و جراحی آن در ارتوپدی، بیشترین شکایات را در نظام پزشکی به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ عادل ابراهیم پور با اشاره به اینکه طی کنگره چهار روزه جامعه جراحان که از 26 اردیبهشت آغاز شده است، 10 موضوع حول ارتوپدی با حضور اساتید برجسته و صاحب نام و تجربه و همچنین متخصصان جوان در قالب پانل هایی به بحث و بررسی گذاشته شد اظهار کرد: همه موضوعات انتخاب شده از معضلات و مباحث جدی و پر دامنه حوزه ارتوپدی هستند. 

وی افزود: شکستگی های اینترتروکانتریک و اشکالات درمانی این شکستگی شایع و گاه دردسرساز برای بیمار و پزشک که بیشترین شکایات در نظام پزشکی به این مشکل باز می گردد موضوع نخستین میزگرد کنگره جراحان ارتوپدی بود. 

دبیر علمی گروه ارتوپدی سی و نهمین کنگره جامعه جراحان اضافه کرد: شکستگی های اینترتروکانتریک جزء شکستگی های اطراف مفصل ران بوده و معمولاً در افراد مسنی است که زمین می خورند یا توانایی ایستادن و راه رفتن را از دست می‌دهند دیده می شود.

به گفته ابراهیم پور، شکستگی های داخل لگنی، پوکی استخوان، جراحی ضایعات عروقی که آمار بالایی دارد و هنوز گاید لاین مشخصی برای آن در کشور نداریم، پای دیابتی، شکستگی های پاشنه، اختلاف طول اندام به دنبال جراحی های تعویض مفصل، شکستگی های اطفال و شکستگی های داخل مفصلی از جمله دیگر محورهای درنظر گرفته شده برای این کنگره بودند.

رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان طالقانی درباره شکستگی پاشنه گفت: در گذشته به شکستگی پاشنه چندان اهمیت نمی‌دادند، اما اکنون فراگیری آن بیشتر شده و درمان های آن به ویژه در یک دهه اخیر هر روز دچار تحول می شود و نگرش به آن متفاوت شده است.

 وی افزود: پاشنه عضو مهمی در تحمل وزن بدن محسوب می شود شکستگی آن بیشتر در افرادی که از ارتفاع سقوط می کنند، در حین ورزش و همچنین در تصادفات اتفاق می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha