عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه نباید به بیماران در زندان‌ها به عنوان یک مجرم نگاه شود،از شرایط نامناسب بهداشتی در زندان های کشور انتقاد کرد و گفت: اجرای طرح نظام سلامت در زندان‌ها ازافزایش بیماری‌های مسری جلوگیری می‌کند.

ایدز و هپاتیت تهدیدی برای زندانیان/شرایط نامناسب بهداشتی در زندان‌های کشور

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه نباید به بیماران در زندان‌ها به عنوان یک مجرم نگاه شود،از شرایط نامناسب بهداشتی در زندان های کشور انتقاد کرد و گفت: اجرای طرح نظام سلامت در زندان‌ها ازافزایش بیماری‌های مسری جلوگیری می‌کند.

مراد هاشم زهی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص اجرای طرح نظام سلامت در زندان ها وبازداشتگاه های کشور، گفت: ازآنجایی که زندان های کشور مکان های بسته ای هستند، نظارت بر آنها درخصوص مسائل مختلف به خوبی و به موقع انجام نمی شود؛ زیرا متاسفانه در برخی شرایط به دلیل رعایت نشدن موارد بهداشتی، بیماری های عفونی و مسری نظیر هپاتیت میان زندانیان افزایش پیدا می کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین ممکن است که این افراد پس از آزادی از زندان، بیماری خود را به دیگر افراد جامعه نیز منتقل کنند که این موضوع تهدیدی برای بهداشت جامعه است؛ ازاین رو اجرای طرح نظام سلامت در زندان ها و بازداشتگاه های کشور نیاز و ضروری است.

وی تاکید کرد: البته با اجرای این طرح می توان به انجام اقدامات تحقیقاتی درخصوص بیماری ها پرداخت و مسائل مربوط به درمان بیماران را نیز به خوبی پیگیری نمود، بنابراین اجرای این طرح در زندان ها به طور قطع از افزایش بیماری های نوپدید و خطرناک عفونی در جامعه جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از شرایط نامناسب بهداشتی در زندان های کشور، تصریح کرد: وجود مشکلات اعتباری و بودجه ای در کشور به سازمان زندان ها نیز کشیده شده و همین موضوع سبب شده است که مسائل بهداشتی و درمانی در زندان ها به خوبی رعایت نشده و بیماران به خوبی درمان نشوند، ازاین رو زندان ها در بیشتر مواقع به حال خود رها شده و بیماری های بسیاری از جمله ایدز دراین مکانها شایع است؛ البته برخی زندانی ها با مصرف مواد مخدر و استفاده ازسرنگ های آلوده و چند بار مصرف به انتقال بیماری های مسری درمیان زندانیان کمک می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اما به طور قطع از نظر پزشکی به این افراد و بیماران در زندان نباید به عنوان یک مجرم نگاه شود، بلکه باید به اقدامات درمانی و بهداشتی افراد زندانی در زندان ها توجه کرد، بنابراین مهم ترین اولویت در مسائل زندانیان توجه به موضوعات بهداشتی و درمانی آنها است، البته به مواردی ازجمله غذای مصرفی زندانیان، محل استراحت وخواب آنها نیز باید توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha