براساس مطالعات انجام شده: ورزش منظم، میزان افسردگی را کاهش می دهد و حتی در برخی موارد از بروز افسردگی پیشگیری می کند و در این میان ورزش‌های هوازی همانند پیاده روی و شنا تاثیر عمده ای در کاهش افسردگی دارند.

تحقیقات پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان می دهد: ورزش کردن حتی ورزش‌های چند دقیقه ای در درازمدت از غمگینی، تنش و خشم افراد کاسته و مقاومت افراد سالم را نسبت به بیماری افزایش دهد.

محققان در این بررسی آورده اند: هنگام ورزش کردن، ماده شیمیایی به نام «آندروفین» در مغز تولید می شود.

آندورفین‌ها مورفین‌هایی که به طور معمول در بدن تولید شده و کشنده های طبیعی درد در بدن هستند و با ایجاد حالت سرخوشی و روح بخشی در انسان، استرس ها و دردها را کاهش می دهند.

ورزش به طور کلی باعث کاهش اضطراب، علایم روانی و فیزیولوژیک می شود، در این میان انجام تمرینات منظم و مستمر و ورزش هوازی یعنی ورزش های بدون دوره متناوب استراحت، مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری تاثیر عمده ای در کاهش اضطراب، افسردگی و استرس دارند.

به گزارش ایسنا، کاهش استرس مزمن و روزانه، ایجاد خلق مثبت، افزایش اعتماد به نفس پیشگیری و درمان افسردگی، افزایش هشیاری ذهنی و ایجاد یک خواب آرام و راحت از اثرات مفید و مثبت ورزش کردن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha