رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شعار و عناوین هفته ملی مبارزه با دخانیات را اعلام کرد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شعار و عناوین هفته ملی مبارزه با دخانیات را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر خسرو صادق نیت بابیان اینکه سالروز جهانی بدون دخانیات، ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد و هفته ملی مبارزه با دخانیات (۱۰-۴ خرداد) است، گفت: در این هفته اقدامات و فعالیت­ هایی جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی به ویژه در بین نسل جوان، نوجوان و زنان کشور که هدف اصلی صنایع تولید کننده محصولات دخانی هستند صورت می گیرد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کشور ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی و اتحادیه ها در خصوص آموزش و بستر سازی مناسب جهت جلوگیری از توزیع مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را یکی از برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات عنوان کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی و نمایش پیام ها و هشدارهای بهداشتی در مکان های پرتردد شهر، برگزاری مسابقات ورزشی با موضوعات کنترل دخانیات و درج شعارهای هشدار دهنده در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات است.

وی بر آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و آشنایی آنان در زمینه مضرات مصرف دخانیات و دود تحمیلی آن و تشویق آنها جهت آموزش در سطح خانواده های خود تاکید کرد و گفت: آموزش رابطین و بهره گیری از آنان در آموزش خانوارها و آموزش کارگران در کارگاه ها، کارخانجات مختلف و مراکز کارگری و اتحادیه های مربوطه با هدف آشنایی با مضرات مصرف دخانیات و دود تحمیلی آن لازم و ضروری است.

صادق نیت ضمن تاکید بر بهره گیری از سخنان و رهنمودهای روحانیون و ائمه جمعه و جماعت به منظور آگاه نمودن اقشار مختلف جامعه از مضرات مصرف دخانیات، افزود: گسترش فعالیت مراکز مشاوره ترک دخانیات به منظور جلب افراد سیگاری با هدف ترک دخانیات و مشارکت در کمپین ملی ترک دخانیات از برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات است.

به گفته وی، انجام مصاحبه و برگزاری میزگردهای علمی به مناسبت روزهای هفته، اقدامات و فعالیتهای تبلیغاتی از قبیل تهیه پوستر، پمفلت و تیزر های تبلیغاتی حول محور شعار امسال، برگزاری همایش یا سمینار در روز جهانی بدون دخانیات و تقدیر از فعالین عرصه کنترل دخانیات و اهداء جوایز به افراد برتر و موفق در ترک سیگار از دیگر برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی بدون دخانیات با عنوان (زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه) است، نام روزهای هفته بدون دخانیات را به شرح زیر عنوان کرد:

دوشنبه ۴/۳/۱۳۹۴ خود مراقبتی برای دوری از دخانیات

سه شنبه ۵/۳/۱۳۹۴  خانواده سالم با دوری از دخانیات

چهار شنبه ۶/۳/۱۳۹۴ محل کار و اماکن عمومی سالم با دوری از دخانیات

پنج شنبه ۷/۳/۱۳۹۴ اجرای کامل قوانین برای دوری از دخانیات

جمعه ۸/۳/۱۳۹۴ آموزه های دینی حامی دوری از دخانیات

شنبه ۹/۳/۱۳۹۴ جوانی سالم، بدون سیگار و قلیان

یکشنبه ۱۰/۳/۱۳۹۴ مقابله با قاچاق مواد دخانی(روز جهانی بدون دخانیات)

بر اساس این گزارش در همین رابطه جلسه هماهنگی بین بخشی درخصوص نحوه برگزاری روز جهانی و هفته بدون دخانیات با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ، روزه گذشته در دفتر مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برگزار شد.

بر اساس اعلام نمایندگان سازمانها و دستگاههای شرکت کننده در این جلسه ، همچون سال های گذشته در هفته بدون دخانیات اقداماتی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های سلامت و توزیع بروشورهای بهداشتی، اجرای كمپین‌های نفی دخانیات با حضور پیشکسوتان ورزش و هنرمندان کشور انجام می شود.

همچنین پایگاه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به نشانی salamat.gov.ir نیز در هفته بدون دخانیات مسابقه ای با موضوع «زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه» برگزار خواهد کرد كه عموم مردم در سراسر كشور می‌توانند در این مسابقه اینترنتی شركت نمایند.

بر اساس این گزارش ،همایش ویژه بزرگداشت روز جهانی بدون دخانیات، ۱۰ خرداد با حضور مسئولین و دست اندر کاران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha