عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه راه‌های مختلفی برای قاچاق محصولات به داخل کشور وجود دارد، گفت: تفاوت زیادی بین قیمت‌های این محصولات در داخل و خارج وجود دارد و همین امر به افزایش سود این محصولات قاچاق کمک می کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه راه‌های مختلفی برای قاچاق محصولات به داخل کشور وجود دارد، گفت: تفاوت زیادی بین قیمت‌های این محصولات در داخل و خارج وجود دارد و همین امر به افزایش سود این محصولات قاچاق کمک می کند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت وگو با خانه ملت،‌ با انتقاد از قاچاق بخش زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور، افزود:‌ امروزه بحث قاچاق موضوعی نیست که تنها اختصاص به یک محصول داشته باشد؛ بلکه اغلب کالاهایی که دارای اختلاف قیمت بین داخل و خارج کشور داشته باشد حتما قاچاق خواهد شد.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه امروزه راه‌های مختلفی برای قاچاق محصولات به داخل کشور وجود دارد که همین مساله باعث شده کنترل و نظارت بر نحوه ورود این محصولات کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه متاسفانه با وجود آنکه محصولات آرایشی و بهداشتی با سلامت مردم در ارتباط هستند اما بخش قابل توجهی از این محصولات قاچاق می‌شوند، گفت: مواد خوراکی و مصرفی مستقیما با سلامت افراد در ارتباط است لذا ممکن است آسیب‌های وارده به افراد نیز بیشتر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد وزارت‌خانه‌های مربوطه با قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی،‌ یادآور شد:‌ قاچاق این محصولات به تولیدات داخلی ضربه می‌زند به گونه‌ای که استقبال عمومی برای استفاده از این محصولات نیز با مشکل روبرو خواهد شد از سویی دیگر گاهی ممکن است این محصولات کیفیت لازم را نداشته و حتی تاریخ مصرف آن نیز برای گذشته باشد.

منوچهری تاکید کرد:‌ متاسفانه قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی برای سوددهی بیشتر صورت می‌گیرد و باید غیراز آنکه با پدیده قاچاق این مواد برخورد قاطعی صورت گیرد، به مردم اطلاع‌رسانی شود تا درصورت صحت از استاندارد این محصولات از آن استفاده کنند چراکه همین اطلاع‌رسانی نیز می‌تواند به جلوگیری از قاچاق محصولات کمک کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت:‌ به طور حتم وارد کنندگان قاچاق این محصولات و افرادی که آن را به فروش می‌رسانند از سود بی‌شماری بهره‌مند می‌شوند چراکه تفاوت زیادی بین قیمت‌های این محصولات در داخل و خارج وجود دارد و همین امر به افزایش سود این محصولات قاچاق کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha