محققان دانشگاه کالیفرنیا طی مطالعه‌ای دریافتند که استفاده مداوم از گوشت قرمز، روده‌ها را در برابر نوعی میكروب عامل اسهال خونی، آسیب پذیر می‌كند.

براساس این پژوهش، آنانی كه به طور دائم گوشت قرمز می‌خورند بدن خود را در برابر حملات ناشی از میكروب «ای كولای»، آسیب پذیر می‌كنند.

گوشت قرمز به طور طبیعی حاوی مولكول‌های قندی به نام «نو فایو جی سی» است كه در سلول‌های لایه داخلی روده و عروق خونی تجمع می‌یابند. این مولكول‌ها به عنوان منبعی جذب‌كننده برای سمومی از گونه‌«ای كولای»عمل می‌كنند و در واقع راه ورود سموم این میكروب‌ها را به درون جریان خون هموار می‌سازند. این در حالیست كه این مولكول در دیگرغذاها همچون گوشت ماهی و سبزیجات، وجود ندارد.

بررسی‌ها بر روی سلول‌های انسانی در محیط آزمایشگاه نشان داد كه مولكول مذكور تمایل دارد به مناطقی در كلیه و روده متصل شود كه در واقع دو منطقه مورد علاقه میكروب «ای كولای» محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس تحقیقات موجود همه ساله بیش از 75 هزار مورد مسمومیت غذایی ناشی از«ای كولای» در آمریكا مشاهده می‌شود كه به طور متوسط 60 نفر از این مبتلایان، جان می‌بازند.

براساس این تحقیقات میكروب «ای كولای» از طریق سبزیجات شسته نشده و همچنین سبزیجاتی كه به وسیله آب‌های آلوده به فاضلاب، آبیاری می‌شوند، منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha