مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه لازم برای پرداخت کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل از ۶‌ماه به ۹ماهه تأمین نشده است، گفت: به‌دنبال تأمین بودجه افزایش مرخصی زایمان تا ۹‌ماه هستیم.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه لازم برای پرداخت کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل از ۶‌ماه به ۹ماهه تأمین نشده است، گفت: به‌دنبال تأمین بودجه افزایش مرخصی زایمان تا ۹‌ماه هستیم.

این اظهارات سیدتقی نوربخش در حالی است كه روز گذشته دیوان عدالت درخصوص مرخصی زایمان ویژه كارمندان رأی وحدت رویه صادر كرد و حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی، معاون قضایی این دیوان به همشهری گفت:«به شكایت مرخصی زایمان كارگران نیز رسیدگی و رأی به نفع آنها صادر می‌شود اما رسیدگی به شكایات آنها بیشتر طول می‌كشد.»

حالا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأكید بر اینكه تنها قادر به پرداخت كمك هزینه بارداری شش‌ماهه بانوان است، به ایرنا گفته: « برای پرداخت كمك هزینه 9‌ماه بارداری نیز رایزنی‌هایی كرده‌ایم اما هنوز برای این موضوع اعتبار لازم درنظر گرفته نشده و متأسفانه بانوان پس از زایمانشان تنها از 6‌ماه كمك هزینه مرخصی زایمان بهره‌مند می‌شوند.» وی اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان را منوط به تأمین اعتبار دانست.پیش از این نیز مسئولان تأمین اجتماعی دلیل اجرا نشدن این مصوبه را كمبود بودجه اعلام كرده بودند. از سوی دیگر برخی از آنها به استناد بررسی‌هایی كه انجام داده بودند پیش‌بینی كردند با افزایش 9‌ماه مرخصی زایمان میزان اخراج زنان پس از بازگشت از این مرخصی افزایش یابد، چراكه طی مدت 18‌ماه بررسی شده از میان 145هزار زنی كه از مرخصی شش‌ماهه زایمان استفاده كرده بودند پس از بازگشت به‌كار 47هزار نفر آنان از سوی كارفرمایان خود اخراج شده‌اند. این در حالی است كه سال 92 نمایندگان مجلس افزایش مرخصی زایمان زنان از 6‌ماه به 9‌ماه را تصویب كردند. البته به‌نظر می‌رسد دیوان عدالت اداری راهی را برای زنان كارگری كه می‌خواهند از مرخصی 9ماهه زایمان استفاده كنند، نشان داده است: شكایت كنید، به نفع شما رأی می‌دهیم!

    بازنشستگان یك‌ماه افزایش حقوق طلبكارند

همزمان معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در خرداد‌ماه خبر داد. محمدحسن زدا گفت: پرداخت افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۷ اردیبهشت در كشور آغاز و مابه‌التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت‌ماه به‌حساب این افراد واریز شد. وی گفت: می‌خواستیم افزایش مستمری بازنشستگان را در فروردین پرداخت كنیم ولی به‌دلیل اینكه مصوبه دولت در این‌باره اردیبهشت ابلاغ شد بنابراین فقط توانستیم افزایش حقوق همان‌ماه را پرداخت كنیم. مابه‌التفاوت افزایش مستمری فروردین بازنشستگان همراه حقوق خرداد آنها به حسابشان واریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha