طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) اسید فولیک در زنان باردار باید به موقع مصرف شود زیرا در غیر این صورت زمانی برای جبران نیست .

دکتر مریم کاشانیان متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مطلب که اسید فولیک برای زنانی که قصد مادر شدن دارند باید سه ماه قبل از بارداری تجویز شود ؛ اظهار داشت: زنان از بدو ازدواج در معرض بارداری هستند و علیرغم روش پیشگیری از بارداری ممکن است ناخواسته حامله شوند بنابراین همه زنانی که در سن بارداری قرار دارند ، باید اسید فولیک را مصرف نمایند و اگر زنی تصادفا در سن بارداری اسید فولیک مصرف نکرده باشد کار خاصی را نمی توان برای وی انجام داد .

وی در خصوص زنانی که در دوره بارداری اسید فولیک مصرف نکرده اند؛ گفت : در این موارد جنین باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا دچار عارضه ای شده است یا نه که این بررسی می تواند با سونوگرافی معمولی توسط پزشک با تجربه صورت گیرد و نتیجه مطلوبی را در برداشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه اسید فولیک نباید با آهن اشتباه شود چرا که این دو با هم فرق دارند، افزود: تجویز اسید فولیک به منظور جلوگیری از ناهنجاری‌های مادرزادیست در صورتی که آهن جهت جبران کم خونی تجویز می شود و ناهنجاری های مادرزادی یک پدیده جدا از کم خونی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha