رئیس شورای عالی نظام پرستاری، تربیت بهیار یک ساله را مغایر مصوبه شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد.

تربیت بهیار یک ساله غیرقانونی است

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری، تربیت بهیار یک ساله را مغایر مصوبه شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد.

یعقوب جعفری در واکنش به تربیت ۱۰ هزار بهیار یک ساله برای تامین کمبود پرستار در بیمارستان های کشور، به مهر، گفت: در پی عمر ۱۲ ساله سازمان نظام پرستاری کشور، شورای عالی نظام پرستاری در مصوبات مقرر خود با تربیت بهیار مخالفت کرده است.

وی افزود: بر همین اساس و طی هماهنگی با وزارت بهداشت و سازمان سنجش، جهت ارتقای بهیاران به کارشناسی پرستاری، اقدامات و پیگیری هایی به عمل آمده که منجر به تعیین سهمیه ۱۰ درصدی در کنکور برای بهیاران جهت ادامه تحصیل در رشته پرستاری شد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: اگرچه برای انجام یک سری از کارها و خدمات اولیه بیمار، نیاز به نیروهای غیر پرستاری است که برای تحقق این موضوع، با مجوز شورای عالی اشتغال در حدود ۱۰ هزار نفر کمک بهیار ۶ ماهه طی چند سال اخیر تربیت شده اند که به نظر می رسد با توجه به عدم جذب بیشتر این افراد و بیکاری بخشی از پرستاران، و همچنین حذف بسیاری از پست های سازمانی بهیاری در بیمارستان های کشور، تربیت مجدد بهیاری یک ساله غیرضروری و وجاهتی ندارد.

جعفری تاکید کرد: بر همین اساس، شورای عالی نظام پرستاری مخالف تربیت بهیار یک ساله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    6 2
    ما پرستاران سکوت نخواهیم کرد . منتظر اقدام عملی ما هم باشید.
  • امیرعباس ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام. من 22 سال در این شغل مشغول به کار هستم و باید بگویم از دولت تدبیر وامید بعید است که چنین طرحممسخره‌ای را قبول واجرای کند.البته متاسفانه این طرح از تدابیر آقای میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت است که گویا شرکت اجرایی این طرح را خودشان مدیریت میکنند که طبعاً پول زیادی به جیب میزنند.انشاله بادرایت جناب آقاي دکتر روحانی هرچه زودتر بااینگونه افراد که باعث ایجاد تشنج در جامعه پرستاری و مملکت اسلامی ما میشوند برخوردجدی شود تا درس عبرتی باشد برای سایر سودجویانی که از مقام و پست خود در جهت سو پیشرفت این مملکت استفاده می نمایند. و من الله توفيق