پژوهشگران تاكید كردند: استرس و تنش‌های روانی در نخستین سالهای زندگی و دوران كودكی، تاثیرات نامطلوب و مشكلات طولانی مدتی را در آینده برای سیستم ایمنی بدن بوجود می‌آورد.

سیت پولاك، محقق و متخصص دانشگاه ویسكونسین در مدسیون آمریكا در این باره می‌گوید: این مطالعه نشان داد اشخاصی كه در كودكی مورد سوء رفتارها و سوء استفاده‌های فیزیكی قرار می‌گیرند، در دوران بزرگسالی عملكرد سیستم ایمنی بدن آنها دچار نقصان و نارسایی‌های قابل توجهی می‌شود. نتایج این تحقیق در نشریه دستاوردهای آكادمی ملی علوم آمریكا منتشر شده است.

در این پژوهش توان سیستم ایمنی در بین افراد بالغی كه دوران كودكی عادی یا غیرعادی را به لحاظ استرس و تنش روانی تجربه كرده‌اند، مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت. این پژوهشگران سطح بالای آنتی بادی‌ها را در برابر ویروس ساده نوع یك تبخال بررسی كردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: افرادی كه سیستم ایمنی بدن آنها سالم و قوی است می‌توانند این ویروس را در بدن خود كنترل كنند و به ندرت علائم ویروس مزبور در بدن این افراد بروز می‌كند مگر اینكه در مواردی دچار یك بیماری یا استرس شوند كه به این ترتیب سیستم ایمنی بدن آنها متاثر شده و تضعیف می‌شود. اما در مورد افرادی كه سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، بدن در مقابله و سركوب كردن ویروس تبخال با نام مختصر HSV-1 دچار اشكال می‌شود و قادر نخواهد بود به طور موثر علیه ویروس فعال شده، آنتی بادی تولید كند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات نشان داد: گروهی از نوجوانان شركت كننده در پژوهش كه دورانی را در رومانی، روسیه و چین یتیم بودند و بعد در خانواده‌های آمریكایی به فرزند خواندگی قبول شدند، دچار شواهد و علائمی از ضعف و نارسایی سیستم ایمنی بدن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha