سقوط تیردروازه در یكی از زمین‌های بازی شهری در محله جیحون تهران پسربچه 12 ساله را به كام مرگ كشاند.

سلامت نیوز: سقوط تیردروازه در یكی از زمین‌های بازی شهری در محله جیحون تهران پسربچه 12 ساله را به كام مرگ كشاند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، ساعت 23 و 50 دقیقه شامگاه جمعه، 11 اردیبهشت ماه كاركنان بیمارستان لقمان حكیم مأموران پلیس را از مرگ مشكوك پسر 12 ساله‌ای به نام فراز باخبر كردند. وقتی مأموران كلانتری 108 نواب در محل حاضر شدند متوجه شدند 40 دقیقه قبل، پیكر خونین فراز به بیمارستان منتقل شده است و تلاش پزشكان برای نجات جان كودك ثمری نداشته است.
پس از حضور قاضی سعید احمد بیگی، بازپرس ویژه قتل و انتقال جسد به پزشكی قانونی، تحقیقات نشان داد فراز شب حادثه همراه دوستانش در زمین فوتبال در نزدیكی خانه‌شان در انتهای خیابان مالك اشتر در حال بازی فوتبال بوده است كه ناگهان تیر دروازه روی سر فراز سقوط می‌كند. بررسی‌های بعدی نشان داد تیر دروازه كه آهن سنگین توخالی بوده و با بتون غیر استاندارد پرشده بود به زمین اتصال نداشته و معلق بوده به طوری كه با كوچك‌ترین ضربه امكان سقوط آن وجود داشته است.
در حالی كه بررسی‌ها ادامه داشت، پزشكی قانونی علت فوت را وارد شدن ضربه سخت به
جمجمه و ضربه وسیع مغزی اعلام كرد.
 
  اعلام شكایت از سوی پدر كودك
همزمان با ادامه تحقیقات، پدر فراز با حضور در دادسرای، از ناحیه 2 شهرداری منطقه 10 تهران به خاطر سهل انگاری در نصب دروازه و غیر استاندارد بودن كه منجر به مرگ كودكش شده بود، اعلام شكایت كرد.  پس از تحقیقات لازم، به دستور قاضی سعید احمدبیگی، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت، برای رسیدگی به دادسرای ناحیه 7 فرستاده شد.
 
  حرف‌های پدر فراز
پدر فراز درباره حادثه مرگ پسرش به خبرنگار ما گفت: من یك كارگر ساده باربری هستم. 20 سال است كه در تهران كارگری می‌كنم تا اینكه سه سال قبل خانه‌ای در خیابان مالك اشتر اجاره كردم و همسر و سه فرزندم را به تهران آوردم تا به مدرسه بروند و مثل من یك كارگر ساده نشوند. دخترم شش ساله و كلاس اول ابتدایی است، فراز هم چهارم ابتدایی بود و برادر بزرگش هم سال ششم ابتدایی است. فراز شب میلاد حضرت علی (ع) برای شركت در مراسم جشن به مسجد زینبیه در نزدیكی خانه‌مان رفت.
 بعد از پایان جشن با تعدادی از دوستانش به زمین فوتبالی كه در آن نزدیكی است، رفته بودند و فوتبال بازی می‌كردند كه به من خبر دادند پسرم هنگام بازی زخمی شده است. من بلافاصله به داخل زمین فوتبال رفتم. تیرك دروازه‌ كه آهن سنگینی بود روی سر پسرم افتاده بود و از دهان و سرش خون می‌آمد. مانند چوبی خشك شدم و توان هیچ حركتی نداشتم. پسرم آخرین نفس‌هایش را می‌كشید. تا اینكه آمبولانس رسید و پسرم را به بیمارستان بردیم اما خیلی طول نكشید كه پسرم فوت شد. صبح روز بعد، روز پدر بود و بیمارستان روز پدر جسد كفن پیچ پسرم را به من هدیه داد. تصمیم گرفتم كه پسرم را به روستای خودمان در شهرستان كوهدشت ببرم و آنجا به خاك بسپارم و همین كار را كردم.

   سابقه حادثه در زمین فوتبال شهری
وی درباره زمین فوتبال هم گفت: زمین فوتبالی كه شهرداری ‌برای بازی بچه‌های محل آماده كرده، حدود 200 متر است. این زمین به خاطر وسعت كمش باید زمین فوتبال گل كوچك باشد اما نمی‌دانم كه كارشناس شهرداری چطور اجازه داده در این زمین كوچك تیر‌های بدون مهار دروازه بزرگ نصب شود. آنها چند تا میله آهنی تو خالی را با بتون پر كرده‌اند و بدون ‌مهار،‌ در آن محل رها كرده‌اند به طوری كه به خاطر سنگینی آنها با كوچك‌ترین ضربه‌ سقوط می‌كند.
وی ادامه داد: در این زمین فوتبال هر روز تعداد زیادی از بچه‌های محل بازی می‌كنند كه قبل از حادثه مرگبار، دروازه‌ آهنی برای دو پسر بچه دیگر هم حادثه‌ای رقم زده بود كه یكی از آنها پاهایش شكسته و الان پلاتین دارد و یك پسر بچه دیگر هم فك و دندانش شكسته بود اما خانواده‌هایشان به خاطر عدم اطلاع از حق و حقوقشان شكایت نكرده بودند اما الان كه من شكایت كرده‌ام، قصد شكایت دارند. وی در پایان گفت: بعد از این حادثه مأموران پلیس هم گزارش كردند كه دروازه فوتبال این زمین استاندارد نیست و به همین خاطر من از شهرداری ناحیه به خاطر سهل‌انگاری و نصب دروازه فوتبال غیر استاندارد و رعایت نكردن اصول ایمنی كه باعث مرگ پسرم شد، شكایت كردم. البته در حال حاضر این محل ایمن‌سازی شده  در صورتی كه این موضوع می‌توانست قبل از حادثه اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha