چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 148629

زلزله‌ای ۴.۵ ریشتری بامداد امروز بجنورد و شیروان در خراسان شمالی را لرزاند و مردم شیروان را به خیابانها کشاند.

سلامت نیوز: زلزله‌ای ۴.۵ ریشتری بامداد امروز بجنورد و شیروان در خراسان شمالی را لرزاند و مردم شیروان را به خیابانها کشاند.

بر اساس اعلام شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زلزله حوالی شهر لوجلی شیروان در خراسان شمالی اعلام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این مرکز، ساعت وقوع این زمین لرزه در ساعت ۵۶ دقیه و ۴۶ ثانیه بامداد چهارشنبه و مختصات این زمین لرزه را، عرض شمالی ۳۷.۴۹ و طول شرقی ۵۷.۷۴ درجه، در ۹ کیلومتری عمق زمین و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر لوجلی شیروان و ۳۶ کیلومتری بجنورداعلام کرده است.

علیرضا لعل قادری معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون اطلاعی دقیقی از خسارت های احتمالی دریافت نشده اما تمامی نیروهای امدادی آماده اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای وارد عمل شوند.

معاون فرماندار شیروان گفت: شدت زلزله به حدی بود که مردم شیروان از خانه های خود خارج شده و به خیابانهای شهر پناه آورده اند.

محمد عوض زاده افزود: تا کنون از خسارات احتمالی در این شهرستان و منطقه لوجلی خبری دریافت نشده است.

استان خراسان شمالی که در سال ۷۵ زلزله ویرانگری را در بجنورد تجربه کرده است، به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل، از مناطق زلزله خیز کشور محسوب و در زلزله رتبه دوم کشور را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha