«رزیدنت بیهوشی بیمارستان قائم مشهد در هنگام کار در اتاق عمل از دنیا رفت» این خبری بود که دیروز در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها منتشر شد و البته بازخوردهای متفاوتی نیز از سوی کاربران داشت.

مرگ رزیدنت جوان بر اثر فشار کاری؟

سلامت نیوز: «رزیدنت بیهوشی بیمارستان قائم مشهد در هنگام کار در اتاق عمل از دنیا رفت» این خبری بود که دیروز در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها منتشر شد و البته بازخوردهای متفاوتی نیز از سوی کاربران داشت.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران در ادامه نوشت: بیمارستان‌های دولتی و داستان همیشگی کمبود امکانات و فشار کاری زیادی که پرسنل بیمارستان‌ها بویژه در بخش دولتی متحمل می‌شوند، نمونه‌ای از هجمه‌هایی بود که کاربران در کامنت‌های‌شان عنوان می‌کردند. خبرها حاکی از آن است که یک رزیدنت بیهوشی به دنبال فشار و استرس بیش از حد کاری، در هنگام انجام وظیفه دچار ایست قلبی شد و علی رغم تلاش پزشکان و همکارانش از دنیا رفت.

با توجه به حجم بالای مراجعین و بیماران نیازمند به بیمارستان قائم مشهد و نیاز به حضور مداوم دکتر «مهرک گلکاریان» در اتاق عمل، او فرصت استراحت و تجدید قوا به اندازه کافی نداشته و همین مسأله موجب فشار قلبی شدید و ایست قلبی این پزشک جوان شده است. . آن‌طور که یکی از سایت‌های خبری از زبان همکاران دکتر گلکاریان نوشته است، این رزیدنت بیهوشی با وجود احساس درد شدید قلبی، تا آخرین لحظه بر آخرین بیمار تحت عمل جراحی، نظارت داشت که در نهایت به مرگ پزشک ختم شد.


همچنین همکاران این پزشک رزیدنت ادعا کرده‌اند، با توجه به حساسیت و سختی کار پزشک بیهوشی در بیمارستان، این پزشکان فرصت کافی جهت استراحت پیدا نمی‌کنند و حتی تا 36 ساعت به طور مداوم در اتاق عمل بیمارستان‌ها مشغول انجام خدمت هستند.


بعد از انتشار این خبر، برای پیگیری ماجرای مرگ رزیدنت بیهوشی بیمارستان قائم مشهد و صحت و سقم ادعاهای کاربران شبکه‌های مجازی ، با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس گرفتیم که متأسفانه مسئولان مربوطه پاسخگو نبودند در نهایت بعد از پیگیری‌های طولانی در شرایطی که تصور می‌کردیم ارتباط با رئیس بیمارستان قائم مشهد می‌تواند پرده از ماجرای مرگ رزیدنت بیهوشی بردارد اما متأسفانه رئیس بیمارستان همه ادعاهای مطرح شده را رد کرد و گفت، تا زمانی که نتیجه نهایی از سوی پزشکی قانونی اعلام نشود از انجام مصاحبه و اظهار نظر پرهیز خواهند کرد.


دکتر داستانی، رئیس بیمارستان قائم مشهد، گفت: پرونده دکتر مهرک گلکاریان برای بررسی مسائل قانونی در پزشکی قانونی است و تا زمانی که به نتیجه دست پیدا نکرده‌اند، نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.
او مرگ رزیدنت بیهوشی در اثر کار زیاد را رد کرد وافزود: مرگ دکتر گلکاریان صبح روز یکشنبه اتفاق افتاده و قبل از آن هم کشیک نبوده و اصلاً این‌گونه نبود که 48 ساعت در اتاق عمل یا بیمارستان باشد. در کل قضیه به خاطر فشار کاری نبوده که البته موضوع در حال پیگیری است.
دکتر داستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه شکایتی از سوی خانواده رزیدنت بیهوشی انجام نشده گفت: علت مرگ رزیدنت بیهوشی را باید پزشک قانونی اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهرشاد گلکاریان ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    17 2
    مهرک عزیز-تو پر کشیدی…-اما خوشحال از اینم که هنوز از اهالی شهرستان بشرویه(محل خدمت دوره طرح پزشکی عمومی) یاد تو میکنن-اینقدر عاشق شغلت و نجات زندگی همنوعات بودی که از خودت فراموش کرده بودی-با مسولیتت با عشقت یکی شدی-مرگ رو به بازی گرفتی-پروانه ای بودی و با نور شمع یکی شدی- تا نگردی بی خبر از جسم و جان کی خبر یابی ز جانان یک زمان آنکه شد هم بی خبر هم بی اثر از میان جمله او دارد خبر