چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 148637

همه ما از ضرورت یک یخچال فریزر در زندگی مدرن آگاهیم و به شدت نیز به آنها وابسته هستیم در عین حال به خوبی از روند تخریب مواد غذایی بر اثر سرما نیز با خبر هستیم.سرمای زیاد هم کیفیت مواد غذایی را پایین می‌آورد و هم طعم و مزه آنها را تغییر می‌دهد، با این حال بعضی از مواد نسبت به سرما حساس‌تر هستند. بهتر است این مواد را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید هرچند که همین حالا برخی از آنها در یخچال و فریزر شما جاسازی شده‌اند.

سلامت نیوز: همه ما از ضرورت یک یخچال فریزر در زندگی مدرن آگاهیم و به شدت نیز به آنها وابسته هستیم در عین حال به خوبی از روند تخریب مواد غذایی بر اثر سرما نیز با خبر هستیم.سرمای زیاد هم کیفیت مواد غذایی را پایین می‌آورد و هم طعم و مزه آنها را تغییر می‌دهد، با این حال بعضی از مواد نسبت به سرما حساس‌تر هستند. بهتر است این مواد را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید هرچند که همین حالا برخی از آنها در یخچال و فریزر شما جاسازی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، بهترین راه ماندگاری نان فریز است اما این کار باعث می‌شود نان سریع‌تر خشک شود. نان‌های صنعتی را به جای فریز کردن در دمای اتاق تا چهار روز نگه‌داری کنید.

ـ اگر به فکر دریافت ویتامین و مواد مغذی سبزیجات هستید بهتر است آنها را به اندازه مصرف و تازه تهیه کنید.

ـ نگهداری سیب‌زمینی در یخچال بر طعم و مزه آن اثر می‌گذارد. سیب زمینی رطوبت را از طریق کیسه پلاستیک جذب می‌کند و روند فساد آن افزایش پیدا می‌کند.

ـ میوه‌هایی مثل سیب، موز، توت فرنگی و آلبالو را بهتر است در خارج از محیط یخچال نگهداری کنید. کیفیت این مواد در دمای کم پایین می‌آید. اگر میوه خنک می‌خواهید آنها را تازه تهیه کنید و قبل از مصرف چند دقیقه در دمای یخجال بگذارید.

ـ نگهداری گوجه فرنگی در فریزر طعم و خاصیت آن را از بین می‌برد و باعث آب افتادن آن می‌شود و تمامی خواص آن را از بین می‌برد.

ـ سس گوجه فرنگی و سویا بخاطر داشتن سرکه نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و تا یک ماه قابل مصرف هستند.

ـ بیشتر روغن‌ها در محیط اتاق قابل نگهداری هستند. اصلا نیازی به نگهداری آنها در یخچال نیست. روغن‌ها را در محیط خشک و دور از نور و حرارت نگهدارید.

ـ انواع قهوه فقط در محیط با دمای ثابت اتاق سالم نگهداری می‌شوند.کیفیت قهوه را با قرار دادن در یخچال پایین نیاورید.

ـ خربزه و طالبی طعم و مزه مواد دیگر را جذب می‌کنند و بهتر است کمتر در یخچال قرار بگیرند.

ـ نگهداری عسل در یخچال باعث ایجاد شکرک در آن می‌شود. عسل را دور از نور و در دمای محیط قرار بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha