چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 148638

از ویژگی‌های تالاب عباس‌آباد این است که درختان این تالاب به دلیل اینکه ریشه آنها در آب قرار دارد، همواره در پهنای تالاب جا‌به‌جا می‌شوند و در پهنای تالاب حرکت می‌کنند. به همین دلیل، تالاب آستارا به تالاب درختان شناور هم معروف است.

سلامت نیوز:تالاب استیل در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا قرار دارد که به دلیل مجاورت با روستای عباس آباد آستارا، به نام تالاب استیل عباس‌آباد نیز شناخته می‌شود. اهمیت اکو توریستی این تالاب از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دوچندان می‌‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات ضلع‌ غربی آن پوشیده از جنگل و پوشش‌‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را به وجود آورده است.وسعت تالاب استیل ۱۳۸ هکتار می باشد و یکی از تالاب های آب شیرین و دائمی ایران است که در حال حاضر به عنوان منطقه شکار ممنوع استیل نیز شناخته می‌شود.

این تالاب زیستگاه ماهیان کپور و اردک ماهی و جایگاه پرندگان کمیابی است که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌‌کنند که مهم‌‌ترین آن چینگیر نوک سرخ است.

از ویژگی‌های تالاب عباس‌آباد این است که درختان این تالاب به دلیل اینکه ریشه آنها در آب قرار دارد، همواره در پهنای تالاب جا‌به‌جا می‌شوند و در پهنای تالاب حرکت می‌کنند. به همین دلیل، تالاب آستارا به تالاب درختان شناور هم معروف است. این تالاب اگرچه این روزها با خشکی و کم آبی دست و پنچه نرم می‌کند اما هنوز هم اهمیت اکو توریستی خود را حفظ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha