یک متخصص پوست به کسانی که دارای پوست خشک هستند توصیه کرد تا بعد از اصلاح صورت از افترشیو استفاده نکنند.

دکتر حسین طباطبایی در گفت و گو با سلامت نیوز اظهار داشت : استفاده از افترشیو و لوسیون های حاوی الکل باعث افزایش خشکی پوست در آنها می شود و به تدریج به بافت های پوستی صورت آسیب می رساند.

وی گفت : فرچه های اصلاح بعد از هر بار استفاده باید به خوبی شسته شده و حداقل 24 ساعت در معرض خشک شدن قرار بگیرد تا میکروبها و باکتریهای موجود درآن از بین برود .

دبیر انجمن متخصصان پوست و مو ایران افزود: استفاده از فرچه های مرطوب زمانی می تواند به سلامت پوست آسیب برساند که با پوست خراشیده شده که براثر تیغ اصلاح اتفاق می افتد برخورد کند . به گفته وی استفاده از فرچه مشترک در برخی از آرایشگاهها ، سلامت پوست افراد را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: برای اصلاح صورت در ابتدا باید از آب ولرم استفاده کرد اما در پایان از آب سرد برای شستشو استفاده شود . برخی فکر می کنند بلند شدن بخار از صورت ، نشانه شستشوی خوب است اما شتشو با آب داغ به پوست صورت آسیب می زند.

این متخصص پوست گفت : کسانی که از صابون برای اصلاح صورت استفاده می کنند حتما بعد از پایان اصلاح از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند. اما استفاده از کرم برای کسانی که از خمیر ریش استفاده می کنند ضرورت چندانی ندارد چون خود این خمیر ریش ها حاوی مواد مرطوب کننده هستند.

طباطبایی در پایان توصیه کرد : برای تیز نگه داشتن فلز ژیلت ها بهتر است  در پایان هر اصلاح آنرا با آب سرد شستشو دهند تا دیرتر کند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha