چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بر اساس اقدامات صورت گرفته تاکنون تعداد کسانی که یارانه شان حذف می شود به ۶ میلیون رسیده است اما طبقات پایین و دهک های کم درآمد نگران نباشند زیرا یارانه شان نه تنها کم نمی شود بلکه افزایش هم می یابد.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بر اساس اقدامات صورت گرفته تاکنون تعداد کسانی که یارانه شان حذف می شود به ۶ میلیون رسیده است اما طبقات پایین و دهک های کم درآمد نگران نباشند زیرا یارانه شان نه تنها کم نمی شود بلکه افزایش هم می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون اجازه حذف یارانه افرادی که غیرنیازمند شناخته شده اند داده شده است.

ربیعی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 سیما افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته تاکنون تعداد کسانی که یارانه شان حذف می شود به شش میلیون رسیده است.

وی گفت: رئیس جمهور سفارش کرده که دهک های میانی و پایین در اقدام حذف یارانه ها آسیب نبینند و مسائلی مانند بیمه و تأمین اقلام مهم و ضروری سبد خانوار در این حذف و اضافه ها لحاظ شود.

ربیعی افزود: این طرح تا مدتی آزمایشی خواهد بود که ضعف های آن شناسایی شود به همین دلیل از اقشار سطح بالای جامعه شروع کرده ایم که در این مسیر با خطاهای کوچک و ناچیزی روبرو شدیم.

وی گفت: می توان گفت که جهت گیری این اقدام روی هم رفته صحیح و مناسب بوده است.

ربیعی افزود: طبقات پایین و دهک های کم درآمد نگران نباشند زیرا نه تنها یارانه شان کم نمی شود بلکه افزایش هم می یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ای از مردم خواست اشتباهات احتمالی در هنگام اجرای طرح را با سعه صدر تحمل کنند و گفت: ما خود را متعهد می‌دانیم که پس از ثبت اعتراض از 5 خردادماه و از طریق سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها) حداکثر تا 15 روز پاسخگوی شهروندان باشیم.

بر اساس اطلاعیه وزارت کارو رفاه اجتماعی، حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی در سال 94 در صورت اعتراض می‌توانند از پنجم خرداد ماه به مدت یکماه و از طریق سامانه yaraneh۱۰.ir (موضوع کمیسیون ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها) اعتراض خود را اعلام کنند .

 
* تکذیب معاون رئیس جمهور

دفتر سخنگوی دولت در پی انتشار خبر حذف 4 میلیون یارانه بگیر از قول وی در برخی رسانه ها اعلام کرد این خبر صحت ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،خاطر نشان می شود این موضوع در برخی از رسانه ها ازقول محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز اعلام شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha