چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 148651

نتایج مطالعه محققان کانادایی نشان می دهد، زنانی که پیش از موعد به دنیا آمده اند، احتمال داشتن زایمان زودهنگام در آنها دست کم 10 درصد بیشتر است.

سلامت نیوز: نتایج مطالعه محققان کانادایی نشان می دهد، زنانی که پیش از موعد به دنیا آمده اند، احتمال داشتن زایمان زودهنگام در آنها دست کم 10 درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس، محققان دانشگاه مونترال کانادا در این مطالعه اطلاعات حدود 900 هزار زن را که در فاصله زمانی سال های 1976 و 1995 پیش از موعد به دنیا آمده بودند، بررسی کردند.

این اطلاعات نشان می دهد که 14 درصد از زنانی که بیش از هشت هفته زودتر از موعد تولد به دنیا آمده بودند، زایمان های زودهنگام داشتند.

همچنین 13 درصد از زنانی که 4 تا 8 هفته زودتر از موعد به دنیا آمده بودند، نیز زایمان های زودهنگام داشتند.

از سوی دیگر 9.8 درصد از زنانی که پس از طی یک دوره کامل بارداری به دنیا آمده بودند، دست کم یک زایمان پیش از موعد در طول این مطالعه داشتند.

دکتر آن مونیک استاد بخش اطفال دانشگاه مونترال گفت: بر اساس نتایج این مطالعه،بیشتر زنانی که زودهنگام به دنیا آمده بودند، زایمان های پیش از موعد داشتند.

وی با اشاره به نتایج این مطالعه تاکید کرد: پیش از موعد به دنیا آمدن زنان باید به عنوان یک عامل خطرساز برای کنترل بارداری در نظر گرفته شود.

زایمان پیش از موعد زایمانی است که بعد از هفته 20 و قبل از تکمیل شدن هفته 37 حاملگی رخ می دهد،.

زایمان های پیش از موعد یکی از مهم ترین علل مرگ و میر نوزاد است و مشخص شدن علل آن جهت پیشگیری یا کاهش مرگ و میر نوزادان موثر است.

این مطالعه در مجله Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha