مطالعه محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس نشان می دهد، استرس با ابتلا به بیماری کبد و مرگ ناشی از آن ارتباط غیر مستقیم دارد.

سلامت نیوز: مطالعه محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس نشان می دهد، استرس با ابتلا به بیماری کبد و مرگ ناشی از آن ارتباط غیر مستقیم دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، علاوه بر چاقی و فشار خون، استرس به عنوان یک عامل خطر ساز برای ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در نظر گرفته می شود.

در این مطالعه جدید، محققان دانشگاه ادینبورگ با در نظر گرفتن این موضوع شروع به جمع آوری اطلاعات برای بررسی ارتباط بالقوه میان استرس و ابتلا به بیماری کبدی کردند.

محققان بعد از بررسی اطلاعات 166 هزار نفر در انگلیس، متوجه شدند که یک ارتباط غیر مستقیم میان استرس و ابتلا به بیماری کبد وجود دارد.

تام روس از دانشگاه ادینبورگ گفت:این مطالعه مدارک بیشتری مبنی بر اهمیت ارتباط میان روان و جسم و اثرات مخرب تنش های روانی ارائه می دهد.

محققان در این مطالعه به غیر از تنش های روانی، سایر عوامل بهداشتی و حیاتی از جمله شاخص جرم بدن(بی.ام.آی)، دیابت و شیوه زندگی را در نظر گرفتند.

محققان بر اساس اطلاعات موجود متذکر شدند که میان استرس و ابتلا به بیماری کبد ارتباط وجود دارد.این مطالعه در مجله Gastroenterology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha