رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح همکاری‌های آینده این سازمان با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با اشاره به موضوع ارتقای سلامت، گفت: با بهره‌گیری از توان داوطلبان ایرانی می‌توانیم اقدامات موثر و پیشگیرانه‌ای در حوزه سلامت داشته باشیم.

سلامت نیوز: رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح همکاری‌های آینده این سازمان با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با اشاره به موضوع ارتقای سلامت، گفت: با بهره‌گیری از توان داوطلبان ایرانی می‌توانیم اقدامات موثر و پیشگیرانه‌ای در حوزه سلامت داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرح‌ناز رافع در دیدار با نماینده بهداشت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که صبح امروز در سازمان داوطلبان صورت گرفت، با اشاره به اقدامات شایسته صلیب سرخ در ایران، افزود: این کمیته در هشت سال دفاع مقدس خدمات قابل تقدیری را در زمینه شناسایی اسراء و بازگشت آنان به کشور و همچنین ایجاد امکان برای مکاتبه با خانواده‌هایشان داشته است.

وی در ادامه به تشریح مختصری از برنامه‌های عام‌المنفعه و داوطلب محور سازمان داوطلبان پرداخت و اضافه کرد: این سازمان همواره پذیرای مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در جهت ارتقای عدالت اجتماعی، هم‌افزایی برنامه‌ها و افزایش حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

نماینده واحد بهداشتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت های این سازمان بسیار گسترده و همراه با سرفصل‌های متنوعی است، گفت: نحوه نگهداشت و آموزش داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران برای من بسیار جالب است.

هولم فریدور گاردار سدوتیر همچنین پیشنهاد همکاری با سازمان داوطلبان را در پروژه آموزشی ارتقای سلامت مهاجران نیازمند در گلشهر مشهد مطرح کرد و گفت: در این برنامه که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده است با موفقیت‌های چشمگیری نیز همراه بوده است، می‌خواهیم بیش از ۸۰ درصد ساکنان این منطقه را که مهاجران افاغنه تشکیل می‌دهند را با هزینه صلیب‌سرخ توسط جمعیت هلال‌احمر، درمان کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای آنان انجام دهیم.

وی که پیش از این نیز ۲ مرتبه برای نظارت بر اجرای این طرح به ایران سفر کرده است، اذعان کرد: روابط در نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر همچون روابط درون خانواده است.

نماینده واحد بهداشتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در سال گذشته از جمله همکاری‌های مشترک موفق بوده است، یادآور شد: اعزام ۲ نوبت کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر مشهد حاکی از میزبانی مناسب، مثبت و اثربخش برای تعامل در پروژه‌های مشترک است.

وی با اشاه به اینکه داوطلبان آموزش دیده دارای ارزش بسیاری برای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ هستند ، بیان کرد: در آینده با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان در این سازمان، همکاری‌ها بیش از گذشته در جهت پیشبرد اهداف و فعالیت‌های مشترک افزایش می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان داوطلبان همچنین در پایان با اشاره به همکاری‌های گذشته این سازمان با کمیته صلیب سرخ در خصوص برنامه مین آگاهی و بازگشت مهاجران افاغنه به کشورشان خاطرنشان کرد: مایلیم تا در مورد طرح ارتقا سلامت مهاجران نیازمند در گلشهرمشهد و همچنین گسترش چنین برنامه‌هایی در استان‌های مرزی کشور و همکاری داوطلبانه مددکاران جمعیت هلال احمر با این کمیته به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

رافع با بیان اینکه برداشت مشترک از مسائل پیرامونی جمعیت هلال‌احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ پایه و اساس انجام برنامه‌های مشترک است، گفت: این برنامه‌ها و همکاری همچنان ادامه خواهد داشت و بیش از گذشته مورد حمایت سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha