یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 14867

حملات غیر نرمال رفتاری و حرکتی بدلیل فعالیت های الکتریکی غیر معمول مغز از علائم صرع می باشد. اما تمام افرادی که دچار این حملات می شوند مبتلا به صرع نیستند.

حملات غیر صرع
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این حملات با فعالیت های الکتریکی غیر معمول در مغز همراه نیست و شاید بدلیل مشکلات روانی و استرس باشد. این نوع حملات ممکن است با مداخلات روان درمانی قابل حل باشد.
حملات تحریکی: حملات ساده است که ممکن است در اثر ضربه، قند خون پایین ، سدیم پایین خون ، تب بالا و یا سوء استفاده دارویی بروز کند. حملات مربوط به تب که معمولا در نوزادی و کودکی اتفاق می افتد و تا 6 سالگی امکان وقوع آن پیش بینی می شود. این نوع حملات در صورت مراقبت کافی نیازمند درمان خاصی نمی باشد.
اختلال حمله ای: این وضعیت مروبط به هر بیماری می باشد که در آن حمله مشاهده می شود. در حقیقت اختلال حمله ای به قدری عمومی است که شاید اصطلاح مناسبی برای بیان آن نباشد. متاسفانه اختلال حمله ای به این دلیل استفاده می شود که واژه صرع به کار نرود.
چه کسانی تحت تاثیر صرع قرار می گیرند؟
این بیماری تقریبا رایج است که در حدود 5/0 % تا 1% از جمعیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا در ایالت متحده امریکا 5/2 میلیون نفر مبتلا به صرع هستند. در حقیقت 9% از امریکاییان حداقل یک بار در زندگی دچار حمله می شوند.
چه چیزی باعث صرع می شود؟
صرع در نتیجه فعالیت الکتریکی غیر نرمال مغز پیش می آید. سلولهای مغزی با فرستادن سیگنال های الکتریکی در یک الگوی دستوری خاص با  هم مرتبط می باشند. درصرع ، این سیگنال های الکتریکی غیر نرمال و تقریبا شدید بوده به گونه ای که حمله عارض می شود. این آشفتگی الکتریکی در بخش خاصی از مغز یا کل مغز به وقوع می پیوندد.
انواع صرع
افراد مبتلا به صرع بیش از یک نوع حمله را تجربه می کنند و شاید به این دلیل باشد که حمله ها تنها علامت صرع هستند.
درمان صرع
عده کثیری از حملات صرع با دارو قابل کنترل است. البته رژیم غذایی خاص به همراه مصرف دارو نیز توصیه می شود. در موارد ویژه  که این دو درمان موثر واقع نشود از عمل جراحی مدد می گیرند. نوع درمان وابسته به تناوب ، شدت حملات، سن بیمار، سلامت عمومی فرد و تاریخچه سلامت فرد دارد. تشخیص درست نوع صرع برای تجویز درمان صحیح ضروری است.
مدارا
درمان روانی، اجتماعی و علمی انواع مختلف طرح های درمانی می باشد. مهمترین نکته این است که اگر فرد قادر به کنترل صرع نمی باشد سریعا استمداد طلبد. مراجعه به تیم های درمانی سبب می شود که انواع روش های درمانی ، مشاوره ای  ، دارویی و ... برای فرد انجام شود. اقدام به درمان از همان مراحل اولیه بیماری بسیار مهم است. کنترل استرس با وجود این بیماری می تواند به بیمار در حفظ فعالیت فیزیکی مثبت و نگرش پویا به زندگی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha