مطالعات دانشمدان نشان می دهد که در حال حاضر ۶۰ درصد از بزرگترین حیوانات، مانند فیل ها و کرگدن تحت خطر انقراض هستند.

فاجعه زیست محیطی در راه است/ خطر انقراض بزرگترین گیاهخواران جهان

سلامت نیوز: مطالعات دانشمدان نشان می دهد که در حال حاضر ۶۰ درصد از بزرگترین حیوانات، مانند فیل ها و کرگدن تحت خطر انقراض هستند.

بر به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اساس گزارش جدید تیم بین المللی دانشمندان، تعداد زیادی از بزرگترین گیاهخواران جهان - از جمله فیل، کرگدن، اسب آبی و گوریل - تحت خطر انقراض هستند، و اگر روند فعلی ادامه یابد، انقراض این حیوانات پیامدهای جبران ناپذیر و خطرناکی نه تنها بر خود این گونه ها خواهد داشت بلکه سایر حیوانات، محیط زیست و اکوسیستمی که در آن زندگی می کنند را نیز متاثر خواهد نمود.

یکی از دلایل اصلی روند انقراض این حیوانات، انگیزه های مالی شکارچیان برای فروش قطعات حیوانات به منظور استفاده در کالاهای مصرفی و مواد غذایی است. ویلیام ریپل، محقق اصلی این مطالعه که از اساتید برجسته محیط زیست در کالج دانشگاه ایالتی اورگان است می گوید: شاخ کرگدن از نظر وزنی از طلا، الماس و یا کوکائین با ارزش تر است.

این مطالعه نشان داد: بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱، تعداد فیل های جنگل ها ۶۲ درصد کاهش یافته است.

شکار هوایی کرگدن از ۱۳ عدد در سال ۲۰۰۷ به ۱۰۰۴ مورد در ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

بیش از ۱۰۰ هزار فیل - یک پنجم جمعیت وحشی فیل ساوانا در جهان - بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به صورت مخقفیانه شکار شدند.

اگر این روند به همین منوال ادامه یابد، تا ۱۰ سال آینده تعداد بسیار کم یا هیچ فیل ساوانایی وجود نخواهد داشت و تا ۲۰ سال آینده نیز هیچ کرگدن آفریقایی زنده نخواهد بود.

چیزی که محققان این مطالعه را بیشتر متعجب نمود، رقم ۶۰ درصدی احتمال خطر انقراض گونه های حیوانی بزرگ بود. یکی از محققان مطالعه می گوید: "وقتی داده ها را دیدم از تعجب شاخ درآوردم. باورم نمی شد که در حال حاضر ۶۰ درصد از بزرگترین حیوانات، مانند فیل ها و کرگدن تحت خطر انقراض هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha