یکی از مراجع تقلید شیعه در قم نسبت به عوارض تلفن همراه و پارازیت‌ها هشدار داد.

سلامت نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم نسبت به عوارض تلفن همراه و پارازیت‌ها هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار  سید اسدالله دهناد سرپرست مخابرات کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: شکی نیست که فناوری‌های نوین می‌تواند در پیشرفت‌های جامعه در جنبه‌های مختلف دینی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و... نقش ایفا کند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این فناوری‌های نوین شمشیری دولبه  است که درکنار فواید می‌تواند باعث تخریب اعتقادات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید راه های سوء استفاده در فضای مجازی را ببندیم گفت: باید برنامه ریزی‌ها در حوزه مخابرات  و زیر ساخت‌های ارتباطی به گونه‌ای باشد که در کنار استفاده از منافع این امکانات، ضررهایش یا وجود نداشته باشد و یا به حداقل برسد والا اگر استفاده از این امکانات روز بدون کنترل باشد از کودک هشت ساله تا یک فرد پیر 90 ساله همگی در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در کنار فواید آن مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: پشت سر و پشت پرده ایجاد مشکلات برای کشور ودین از طریق فضای مجازی دست دشمنان خارجی است و ما باید نسبت به این قضیه هوشیار باشیم.

وی یادآور شد: اخیرا به ما اطلاع داده‌اند که کسانی که با تلفن‌های همراه جدید به اینترنت متصل می‌شوند، تمام اطلاعات موجود در تلفن های همراهشان می‌تواند به فاصله چنددقیقه در اختیار شبکه‌های خارجی و دشمنان قرار گیرد؛ یعنی تمام اطلاعات یک فرد برای مثال می‌تواند بعداز دو دقیقه روی میز نتانیاهو باشد .

آیت الله مکارم شیرازی افزود: خیلی ها توجه ندارند که ممکن است خطراتی از طریق تلفن همراه برایشان ایجاد شود و توجه به اینکه در تلفن همراهشان عکس‌ها و... وجود نداشته باشد، ندارند در حالی که باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشت.

وی درادامه سخنان خود با اشاره به ضررهایی که از طریق تلفن همراه و یا پارازیت‌های احتمالی ممکن است به افراد برسد گفت: اخیرا در یکی از روزنامه‌ها دیده ام که 200 نفر از دانشمندان در خصوص عوارض استفاده از تلفن همراه که باعث آثار سوئی از جمله سرطان ها در افراد می شود مطالبی گفته‌اند. باید بررسی کنیم که چکار باید کرد تا عوارض استفاده از تلفن همراه در این خصوص وجود نداشته باشد؛ مخصوصا پارازیت‌ها؛ حتی جایی که می‌شود باید فکری دراین خصوص کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نگوییم امکانات هرچه هست، هر طور می شود استفاده کرد؛ به هر حال باید در آسیب‌های استفاده از امکانات نیز اندیشه کرد تا این آسیب ها به حداقل برسد؛ در این خصوص پیشنهاد می کنم آموزش هایی به مردم در خصوص استفاده از تلفن همراه داده شود.

وی گفت: به هر حال از همه نعمت های موجود دنیا می توانیم استفاده صحیح داشته باشیم و برای این منظور باید جلوی مشکلات احتمالی استفاده از امکانات و تلفن‌های همراه را بگیرید و در یک کلام در خصوص عوارض ناشی از آن حساس باشیم.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان سید اسدالله دهناد سرپرست مخابرات کشور مبنی بر اینکه در استان قم یک میلیون و دویست هزار خط تلفن همراه به ازای یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت استان وجوددارد ، گفت:  شاید تمام جمعیت استان قم تلفن همراه داشته باشد اما من استثنا هستم و تلفن همراه ندارم.

سرپرست مخابرات کشور در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

سید اسدالله دهناد سرپرست مخابرات کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: بهترین دیتا و بهترین زیرساخت های ارتباطی کشور در استان قم انجام شده که برای این منظور 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: در حال حاضر 580  هزار خط تلفن ثابت در استان قم ظرفیت سازی شده که هنوز مقداری از این ظرفیت خالی مانده است یعنی به ازای هر 100 نفر در استان قم 40نفر دارای خط ثابت هستند.

سرپرست مخابرات کشور به اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی و استفاده از فضای مجازی گفت: برای ترویج و انتشار معارف ناب اسلامی به کسانی که تشنه این معارف در سراسر دنیا هستند بهترین وسیله فناوری های نوین ارتباطی است که ما می توانیم از این طریق تبلیغات خوبی دردین و مذهب داشته باشیم.

وی افزود: اگر ما از ظرفیت زیرساخت های ارتباطی برای ترویج عقاید و معارف اسلامی استفاده نکنیم دشمنان ما در جهت خلاف نظر ما هزینه می‌کند و  استفاده خواهد کرد.

دهناد در خصوص نفوذ خط تلفن همراه دراستان قم گفت: در حال حاضر استان قم یک میلیون و 200 هزار جمعیت دارد، یک میلیون و 200 هزار خط تلفن همراه فعال نیز وجود دارد؛ یعنی به ازای هر نفر یک خط تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست مخابرات کشور تاکید کرد: همه امکانات ارتباطی می‌تواند در خدمت نشر معارف اسلامی قرار گیرد چرا که امروز با وسعت جمعیت شاید امکان حضور فیزیکی در بسیاری از نقاط نباشد اما با استفاده از این امکانات می توانیم درجوامع مختلف حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان ایت الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه باید جلوی ضررهای استفاده از تلفن همراه به ویژه در خصوص کودکان گرفته شده و آموزش‌های لازم به آنها داده شود ، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار اخیرا سیم کارتی را با عنوان سیم کارت کودک و نوجوان طراحی کرده که این سیم کارت تحت نظر والدین هر کودک قرار دارد و در خصوص وصل شدن و یا نشدن اینترنت هم والدین اعمال نظر می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha