پسر 22 ساله که یک هفته در چاه عمیق گرفتار بود، با خوردن آب و سنگ‌ ریزه خود را از مرگ نجات داد. دو کوهنورد پس از شنیدن ناله‌های پسری جوان او را با کمک امدادگران هلال احمر نجات دادند.

سلامت نیوز:پسر 22 ساله که یک هفته در چاه عمیق گرفتار بود، با خوردن آب و سنگ‌ ریزه خود را از مرگ نجات داد. دو کوهنورد پس از شنیدن ناله‌های پسری جوان او را با کمک امدادگران هلال احمر نجات دادند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، 18 اردیبهشت امسال دو کوهنورد که به جنگل آبشار گز شرقی بندر گز استان گلستان رفته بودند، با شنیدن ناله های مردی که درخواست کمک داشت، رد صدا را دنبال کردند و او را در منطقه ای خلوت و کم تردد در چاهی با عمق 10 متر یافتند.

دو کوهنورد زمانی که به داخل چاه نگاه کردند، مشاهده کردند مرد جوانی درون آن افتاده است. آنها سعی کردند او را نجات دهند ولی موفق نشدند و موضوع را به امدادگران هلال احمر گزارش دادند.

امدادگران ساعت 9 صبح همان روز در قالب دو گروه عملیاتی برای نجات مرد جوان به جنگل اعزام شدند. آنها پس از یک پیاده روی طولانی خود را به بالای چاه رسانده و عملیات نجات را آغاز کردند. یکی از امدادگران وارد چاه شد و مرد جوان را از عمق 10 متری خارج کرد. مرد جوان که از ناحیه پا دچار جراحت شدید شده بود بلافاصله به بیمارستان پنجم آذر شهرستان گرگان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

پزشکان با بررسی وضع این بیمار متوجه درد شدید معده این فرد شده و بعد از عکسبرداری دریافتند، در معده او سنگریزه وجود دارد بنابراین او تحت عمل جراحی قرار گرفت و 750 گرم سنگ و سنگریزه از معده اش خارج شد.

مرد جوان بعد از بهبود حالش گفت: یک هفته قبل در حال پیاده روی در جنگل بوده که به داخل چاه سقوط کردم و در این مدت به جای غذا سنگ ریزه و آب می خوردم.

در ادامه امدادگران هویت پسر 22 ساله به نام «بهمن» را شناسایی کردند. مرد جوان اهل روستای گل افرا از توابع بندرگز بود که خانواده اش پس از اطلاع از حادثه، به بیمارستان آمدند.

در همین رابطه فرشته، همسر برادر بهمن گفت: یازدهم اردیبهشت امسال بهمن که مبتلا به ناراحتی اعصاب بود، برای تفریح خانه شان در روستای گل افرا را ترک کرد. تصور می کردیم او تا شب در جنگل می ماند و از آنجا به خانه باز می گردد، اما شب هنگام هر چه منتظر او شدیم خبری نشد. با غیبت طولانی اش، روستا و اطراف آن را جستجو کردیم، اما خبری از بهمن نبود. روز بعد دوباره جستجو برای یافتن وی را از سر گرفتیم، اما تلاش هایمان بی نتیجه بود.

وی اضافه کرد: موضوع را به اهالی گفتیم و آنها نیزبرای یافتن وی با ما همراه شدند و حتی به مراکز درمانی، پزشکی قانونی و پلیس هم سر زدیم، اما اثری از بهمن نبود. در ادامه از جنگلبانان نیز در خواست کمک کردیم. شش روز در جستجوی وی بودیم و دیگر امیدی نداشتیم که بهمن را زنده پیدا کنیم.

سرانجام روز هفتم متوجه شدیم برادر شوهرم را امدادگران هلال احمر به کمک دو کوهنورد در جنگلی اطراف بندر گز پیدا کرده اند. خانواده همسرم با اطلاع از موضوع به آنجا اعزام شده و معلوم شد برادر شوهرم به درون چاهی کم آب اما با عمق 10 متر افتاده و در این مدت آنجا بوده، اما به طورمعجزه آسایی زنده مانده است.

این زن خاطر نشان کرد: در گفت وگو با بهمن متوجه شدیم او روزی که برای تفریح خانه را ترک کرده، پس ازعبور از جنگل «باغو» قصد بازگشت به روستا را داشته که راه را گم کرده و وارد جنگل آبشار گز شرقی بندر گز می شود. او به دلیل ناآشنایی با این جنگل سعی می کند از آنجا خارج شود که موفق نشده و به داخل چاه سقوط می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha