مطالعات محققان دانشگاه مونترال کانادا نشان می دهد که مسدود کردن یک مولکول در سیستم ایمنی بدن، علایم بیماری ام اس را 50 درصد کاهش می دهد.

دستیابی به یک روش جدید برای کاهش پیشرفت بیماری ام اس

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشگاه مونترال کانادا نشان می دهد که مسدود کردن یک مولکول در سیستم ایمنی بدن، علایم بیماری ام اس را 50 درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا از ساینس، این مولکول MCAM نام دارد و به سلول های سفید اجازه می دهد تا از سد خونی مغز عبور کنند و وارد سیستم اعصاب مرکزی شوند که مهمترین عامل آسیب عصبی مشاهده شده در بیماری ام اس است.

مطالعه بر روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که مسدود کردن این مولکول، نه تنها حمله های ام اس را به تاخیر می اندازد، بلکه پیشرفت بیماری را تا 50 درصد کاهش می دهد.

مدیر این پروژه تحقیقاتی ادعا می کند که دستاورد علمی او و همکارانش، اولین روش درمان بیماری ام اس است که کیفیت زندگی بیماران را افزایش می دهد و از ناتوانی و پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.

مولتیپل اسکلروزیس یا MS، یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم سیستم اعصاب مرکزی حمله می کند. ام اس بر اثر پاسخ سیستم ایمنی بوجود می آید و باعث التهاب در سیستم اعصاب مرکزی می شود. التهاب، سبب نابودی میلین می شود. میلین یک بافت چربی است که از رشته های عصبی محافظت می کند.

از دست دادن بینایی، بی حسی، مشکلات حرکتی و تمرکز و اختلال در تعادل از مهمترین عوارض بیماری ام اس محسوب می شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha