سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: داروی تقلبی رویش مو که به طور گسترده در تهران و شهرستانها توزیع می شد، توسط کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از طریق تماس تلفنی یکی از شهروندان تهرانی خبری به مرکز اطلاعات جنائی پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد مبنی براینکه یک قلم داروی تقلبی رویش مو در تهران در حال توزیع می باشد.
محمدیان افزود: کارآگاهان مرکز اطلاعات جنائی و معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در اقداماتی هماهنگ ضمن انجام تحقیقات همه جانبه و به دست آوردن نمونه ای از داروی مورد نظر و در طول مدت سه ماه تعقیب و مراقبت های شبانه روزی دریافتند فردی به نام حمید_پ (داروساز) با تشکیل یک چرخه داروی تقلبی (پوست و مو) اقدام به تهیه، تولید و توزیع این دارو در سطح وسیع نموده که نمونه اصلی این دارو در انحصار یک شرکت خارجی است و باند حمید با جعل کاملاً حرفه ای شیشه ، برچسب و کارتن نمونه خارجی آن دارو را به عنوان همان داروی خارجی در تهران و تعدادی از استانها توزیع می کنند.
وی اظهارداشت: کاراگاهان اداره هشتم در ادامه با هماهنگی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 24 ، پس از شناسائی کلیه افراد مرتبط با تهیه و تولید این دارو و مکانهای تولید، انبار و توزیع، تعداد پنج نفر از افراد مرتبط با این باند به اسامی حمید، وحید، عنایت، حامد و فاطمه را در دو نقطه در غرب تهران و یکی از شهرستان های غرب تهران شناسائی و دستگیر کردند.
وی گفت: در محل تولید دارو (در یک باب منزل مسکونی) و نیز محل انبار و توزیع داروها (دفتر یک شرکت صنعتی) مقادیر بسیار زیادی دارو و دستگاه های تولید، مواد اولیه و جانبی شامل یک دستگاه الکتریکی دست ساز ویژه هم زدن مواد، یک عدد دریل ویژه هم زدن مواد، یک عدد مخزن 200 لیتری و هزاران قطعه برچسب شرکت خارجی آماده نصب برروی شیشه داروی تقلبی کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا، محمدیان همچنین، هزاران عدد شیشه و کارتن با مارک شرکت خارجی، نزدیک به یک هزار شیشه خالی پرشده دارو و آماده توزیع،حدود یکصدلیتر محلول آماده تزریق در شیشه، صدها عدد داروی آماده در کارتن مخصوص با برچسب شرکت خارجی، یازده قوطی یک کیلوگرمی حاوی پودر مواد اولیه دارو، پنجاه قطعه شابلون زن ویژه چاپ برچسب دارو، یک عدد ترازوی توزین مواد، دو دستگاه ویژه پلمپ درب دارو، تعدادی بشر آزمایشگاهی و سرنگ توزین را از جمله اقلام کشف شده عنوان کرد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: متهم اصلی پرونده در اعترافات خود گفته است که از سال 84 اقدام به تهیه و تولید این دارو که برای بیماران پوست و مو تجویز می شود، کرده و در سالهای بعد نیز به این کار خود ادامه داده است و در این راه با مراجعه به تعدادی از متخصصین پوست و مو و نیز داروخانه های تهران اقدام به توزیع دارو در سطح تهران و تعدادی از شهرستان های کشور نموده است.
محمدیان گفت: آخرین قیمت دارو برای هر شیشه پنجاه و یک هزار تومان بوده، درحالیکه هزینه تمام شده آن حدود دو هزار تومان می باشد. تولید این دارو در یکی از اطاقهای منزل مسکونی واقع در غرب تهران صورت می گرفت و پس از تولید به دفتر یک شرکت صنعتی برای توزیع ارسال می گردید و از این دارو هرسال حدود دوازده هزار شیشه تولید و توزیع می شد.
وی در توصیه به هموطنان، پزشکان و داروخانه دارها گفت: از آنجائیکه در سالهای اخیر استفاده از داروهای غیرمجاز و قاچاق بعضاً عوارض خطرناکی را برای شهروندان محترم به همراه داشته توصیه می گردد داروخانه ها و پزشکان عزیز قبل از تجویز و و شهروندان محترم قبل از استفاده دارو از تائیدیه وزارت بهداشت و درمان اطمینان حاصل نمائید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha