وزیر بهداشت با اعلام اینكه سالانه 30 هزار بیمار خارجی در ایران درمان می‌شوند، گفت: همكارانم در وزارت بهداشت با امكانات و منابع كم نمره قبولی می‌گیرند اما آنچه مربوط به خودم است نمره خوبی به وزارت بهداشت نمی‌دهم.

كامران باقری لنكرانی دیشب در گفت‌و‌گو با سیمای جمهوری اسلامی ایران، افزود: خدمات بهداشتی و درمانی در ایران با استاندارد بالایی ارائه می‌شود به همین علت از شهرت خوبی حداقل در سطح منطقه و در برخی موارد حتی در دنیا برخوردار است.
وی گفت: بسیاری از بیماران كشورهای خارجی به خصوص كشورهای مجاور به علت كیفیت خدمات درمانی در ایران برای درمان به كشور ما سفر می‌كنند، علاوه بر آن كشور ما یك كشور شرقی هم هست و همین امر باعث استقبال و حضور بسیاری از بیماران برای درمان در ایران می‌شود به همین علت سالانه حدود 30 هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران می‌آیند و بعد از درمان به كشورشان باز می‌گردند.
وی افزود: در زمان حاضر حدود 300 هزار نفر در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت هستند، حدود 30 هزار بهورز در 18 هزار خانه بهداشت خدمات مراقبت‌های اولیه را به روستائیان ارائه می‌كنند، بیش از 5 هزار مركز بهداشتی و درمانی در كشور فعال است و 540 بیمارستان دولتی خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به مردم ارائه می‌كنند.
وی اضافه كرد: اگر به عملكرد و فعالیت همكارانم در وزارت بهداشت نگاه كنم كه با حداقل امكانات و منابع مالی به مردم خدمت رسانی می‌كنند، قطعاً به عملكرد وزارت بهداشت نمره خوبی می‌دهم زیرا با وجود نقصان‌ها و كمبودها اجازه نداده‌اند كه خللی در ارائه خدمات به مردم به وجود بیاید، اما آنچه مربوط به خودم است و وقتی با اهداف تعیین شده مقایسه می‌كنم، نمره خوبی نمی‌دهم، من در زمان تدریس هم استاد سختگیری بودم و به دانشجویان به سختی نمره می‌دادم، حالا هم به خودم نمره خوبی نمی‌دهم و معتقدم می‌شد، گام‌های محكم‌تری برداشت.
وی گفت: در این مدت فعالیت به عنوان وزیر بهداشت بارها پیش آ‌مده است كه احساس خستگی كنم اما خستگی به علت سختی كار یا كار 24 ساعته نبوده است بلكه به علت ناملایماتی بوده كه از طرف افرادی كه توقع نداشتم دیدم.
وزیر بهداشت افزود: در طول 30 سال گذشته گام‌های بلندی برای ارتقای سلامت مردم برداشته شده است اما هنوز راه طولانی و كارهای زیادی باقیمانده است و البته مخاطرات هم جدی‌تر شده است، با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم به همین علت با وجود پیشرفت‌ها و اعتماد به نفس بیشتری كه به دست آورده‌ایم باید با یك نگاه چشم اندازی گا‌م‌های جدی‌تری را در دهه چهارم انقلاب برای ارتقای سلامت مردم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha