جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 148802

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه حفاظت از پوست در مقابل نور آفتاب تا 45 روز اول سال اجباری است، گفت: نور آفتاب در فصول مختلف ممکن است باعث بروز صدمات شدید، جبران ناپذیر، آفتاب سوختگی و ضایعات غیرقابل برگشت در پوست شود.

پوست در بهار به آفتاب حساس‌تر است

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه حفاظت از پوست در مقابل نور آفتاب تا 45 روز اول سال اجباری است، گفت: نور آفتاب در فصول مختلف ممکن است باعث بروز صدمات شدید، جبران ناپذیر، آفتاب سوختگی و ضایعات غیرقابل برگشت در پوست شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا ،دکتر سیدحسن اعتمادزاده گفت: زمانی که فصل تغییر می‌کند و به دلیل اینکه آفتاب در زمستان با شدت نمی‌تابد، در فصل بهار پوست به آفتاب حساس‌تر است و تقریبا حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول می‌کشد که پوست در برابر آفتاب مقاومت خود را به دست آورد. بنابراین در این مدت پوست به مراقبت بیشتری نسبت به سایر فصول نیاز دارد.

وی با اشاره به این مطلب که عمده مواد ضدآفتاب‌ها نهایتا تا 4 ساعت پایداری و ماندگاری دارند، یادآور شد: ضدآفتاب‌ها با ضخامت و به صورت یک لایه نازک، پوست فرد را در برابر اشعه ماوراء بنفش حفظ می‌کنند. بهتر است در زمستان روزانه دو مرتبه و در تابستان سه نوبت از ضد آفتاب با SPF 30 به صورت یک لایه نازک بر روی سطح پوست استفاده شود.

اعتماد زاده با بیان اینکه استفاده از کلاه و پوشش مناسب در برابر آفتاب باید به عنوان فرهنگ سلامت نهادینه شود، افزود: میزان تشعشع آفتاب به پوست از ساعت 12 تا 15 بسیار زیاد است. به همین دلیل همه افراد در هر سنی می‌توانند با استفاده از کلاه آفتابی، عینک آفتابی، پوشش روشن، مناسب و انواع ضد آفتاب از بروز هرگونه آسیب به پوست خود جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha