یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 14881

رئیس مركز مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی از افزایش گرایش به مصرف شیشه در زنان خبر داد و گفت:‌ تبلیغات نادرست و اشتباه،‌ مصرف شیشه را در زنان كشور رواج داده است.

محمد‌رضا حاجی‌لو درگفت‌و گو با فارس با اشاره به مصرف رو به افزایش زنان به مواد مخدر گفت: گرایش به شیشه در بین زنان به دلیل تبلیغات سوء‌ و نادرستی است كه از سوی موادفروشان صورت می‌گیرد.
رئیس مركز مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی با بیان اینكه در محیط‌های زنانه بیشترین تبلیغات برای استفاده از شیشه است،‌ افزود: در اماكن زنانه همچون آرایشگاه‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی به منظور رفع امراضی همچون افسردگی، لاغری و. ..... استفاده از این مواد توصیه می‌شود.
حاجی‌لو اظهار داشت:‌ شیشه از خانواده قرص‌های روانگران است و مصرف آن رفتارهایی همچون پرخاشگری و هنجارشكنی را در پی دارد.
وی با بیان اینكه مصرف شیشه بیشتر در افراد مناطق پایین شهر شیوع دارد‌، گفت:‌ استفاده از شیشه در ملاء عام و در سطح جامعه در مناطق بالای شهر كمتر مشهود است و بیشتر حالت پنهانی و مخفی دارد.
حاجی‌لو تصریح كرد: قیمت هر سوت شیشه در حدود 12 هزار تومان است و این مبلغ شاید برای اوایل مصرف خیلی زیاد نباشد ولی به تدریج كه شخص به شیشه وابسته شد مجبور است برای مصرف روزی چندین سوت شیشه خریداری كند.
رئیس مركز مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی تأكید كرد: ‌مصرف شیشه در شهرستان‌های كوچك به نسبت كلان شهرها كمتر است ولی با روند روبه افزایش گرایش به شیشه نمی‌توان خیلی به این آمار تكیه كرد.
وی روانگردی و عدم تعادل را بارزترین نوع رفتار در معتادان شیشه بیان كرد و گفت: ‌بسیاری از معتادان به شیشه خود را معتاد ندانسته و هنگامی كه برای مشاوره ارجاع داده می‌شوند در صدد تكذیب این حقیقت هستند.
رئیس مركز مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی خاطرنشان كرد:‌ متوسط سن معتادان زن به شیشه 19تا 27 سال است كه متأسفانه بیشتر این معتادان به منظور حفظ اندام و جلوگیری از چاقی به شیشه روی آورده ولی بعد از مدت كمی كاملاً به آن وابسته می‌شوند.
بر اساس گزارش ناجا به نقل از موسسه داریوش كه در سال 86 صورت گرفته است،‌ حدود یك میلیون و 200 هزار معتاد در كشور وجود دارد كه 5درصد آنان را زنان تشكیل می‌دهد، 65درصد معتادان به روش دودی استعمال می‌كنند،‌12درصد تزریقی هستند،‌ 38درصد هروئین تزریق نمی‌كنند و 20 درصد مصرف‌كنندگان كراك ایرانی یا هروئین فشرده هستند. حتی 20درصد مصرف كنندگان شیشه نیز این ماده شیمیایی را تزریق می‌كنند.‌
بر اساس این گزارش میانگین مصرف و مبلغ هزینه كرد هر معتاد به طور متوسط‌ هر ماه 186 هزار تومان است اما این میزان از هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha